24 ondernemers bekroond tijdens derde editie Webhero Awards

Jo Deferm
Naast de jaarlijkse Awards voor Starter van het jaar, Jonge, Mannelijke en Vrouwelijke Ondernemers van het jaar werden er dit jaar ook prijzen uitgereikt in enkele nieuwe categorieën.
Met de Webhero Awards wil websitebouwer Webhero de zelfstandigen en kmo’s uit hun netwerk een podium bieden om hun producten of diensten extra in de verf te zetten. “Voor ons was de Awarduitreiking een echte springplank”, zegt het team van Boxie Benelux. “We hebben de Webhero Award voor Starter van het jaar gewonnen en mochten onze elevator pitch brengen voor een zaal van meer dan 100 andere ondernemers. Een kans die we anders niet zouden krijgen.”

De zes oprichters van Boxie ontwikkelden een slimme digitale brievenbus, speciaal voor de levering van pakketjes en zelfs maaltijdboxen. “Een schot in de roos en heel actueel”, bevestigt Jo Deferm van Webhero. “Acht op de tien Belgen shopt online en de stijgende trend van de afgelopen jaren blijft zich verderzetten. E-commerce is big business en wat Boxie doet, is inspelen op die groeiende markt.”

Alle winnaars

De award voor Jonge Ondernemers van het jaar ging naar Gust Alaerts en Hannes Tollet van Fit On The Move. Samen amper een halve eeuw oud en toch hebben ze al twee gezondheidspraktijken in regio Leuven. Joris Vandezande van selectiebureau Techs+Tools kaapte de award voor Mannelijke Ondernemer van het jaar weg en zussen Sarah Millis en Tinne Millis vielen in de prijzen als Vrouwelijke Ondernemers van het jaar met hun cateringbedrijf Hartichoc.

Nieuw waren de categorieën Ondernemersduo van het jaar en Horecazaak van het jaar, gewonnen door Ciao Bambino uit Sint-Truiden en Bar Swings uit Herent. Ook werden er enkele heroes bekroond die het afgelopen jaar successen behaalden met SEO, e-mailmarketing en de digitalisering van hun organisatie. Zo won The Vigilante Photography de SEO Hero Award, The 37th Hole ontving de Mail Hero Award en Gymclub Tienen en Verbinding in Verlies kregen beiden een Booking Hero Award voor de manier waarop ze hun boekingsproces digitaliseerden.

Tot slot werden er ook 9 E-commerce Awards en 5 Milestone Awards uitgereikt aan succesvolle webshop eigenaars en klanten die al sinds het prille begin in 2013 meegroeien met Webhero.

De Week van de Digitale Held

De Awarduitreiking was het startschot van Webhero’s Week van de Digitale Held. “Het is al de derde keer dat we deze themaweek organiseren en eigenlijk is het de belichaming van onze missie” zegt Growth Manager Stephanie Nevens. “Het is sinds de start onze ambitie geweest om zoveel mogelijk kmo’s en zelfstandigen op de digitale trein te krijgen én te houden. Alles draait deze week dan ook rond de digitale vooruitgang van onze ondernemers.”

Naast de Webhero Awards staan er namelijk ook twee webinars op de planning, wordt er een nieuw e-book over ChatGPT gelanceerd, organiseren ze een co-working dag en kunnen klanten rekenen op exclusieve deals en kortingen die hun opstap op de digitale sneltrein makkelijker maakt.

Over Webhero

Het verhaal van Webhero begint in 2013 met als grootste drijfveer: Belgische kmo's en zelfstandigen mee op de digitale sneltrein krijgen. De afgelopen tien jaar bouwden ze meer dan 5.000 websites, groeide het team tot een geoliede machine van 13 heroes en kwamen er naast websites en webshops nog tal van digitale oplossingen bij die het leven van Belgische kmo's en zelfstandigen een stuk makkelijker maken. 
awards