Donderdag om 4 uur merkte een politiepatrouille op de Tervuursevest in Heverlee een auto op die aan hoge snelheid in de richting van de Naamsepoort reed.
Bovendien brandden de lichten van het voertuig niet. De politie wilde de automobilist aan de kant te zetten voor een controle. Op de Naamsesteenweg zette de 23-jarige man zijn wagen aan de kant. Eens de inspecteurs hun dienstvoertuig verlaten hadden, besloot de twintiger terug te vertrekken, in de richting van Oud-Heverlee.
De politie reed het voertuig opnieuw achterna. De bestuurder gaf geen gevolg aan meerdere aanmaningen van de politie met de blauwe knipperlichten en de sirene. Pas wanneer de patrouille naast de vluchtende auto ging rijden, zette de man zijn auto opnieuw aan de kant. De bestuurder legde een positieve alcoholtest af. Zijn rijbewijs werd onmiddellijk voor de duur van 15 dagen ingetrokken. De politie stelde proces-verbaal op voor de vastgestelde inbreuken.