Familie van overledene diep teleurgesteld in bpost nadat rouwbrieven na begrafenis aankwamen

30 januari 2024 | 15u40 | Gepost door annpeeters
pakjes
Bpost heeft een compensatie voorgesteld aan de familie van Oswald Hoorens (87) nadat 188 rouwbrieven een week te laat zijn aangekomen.

De kinderen van Oswald, Henk en Vera, zijn echter niet tevreden met het voorstel van Bpost. Het postbedrijf bood aan om gratis bedankingskaartjes te drukken en te versturen als compensatie, maar de familie voelt zich hierdoor uitgelachen. Ze hadden gehoopt op meer begrip en medeleven, en hadden liever gezien dat Bpost het drukwerk zou terugbetalen en zou zorgen voor een waardige plechtigheid waar iedereen afscheid van hun vader kon nemen.

De familie is ook teleurgesteld dat Bpost niet heeft kunnen achterhalen waar het misliep met de bezorging van de rouwbrieven. Oswald stierf op 11 januari, de brieven werden op 14 januari op de bus gedaan, de begrafenis was op 18 januari, de eerste brieven kwamen pas toe op 24 januari. De rouwbrieven hadden allen een poststempel met datum 23 januari, negen dagen nadat ze op de bus gedaan waren.

Ze hopen dat Bpost de klacht serieus neemt en erkent welke emotionele impact dit heeft gehad. Bpost heeft aangegeven dat de klacht serieus wordt genomen en dat ze er alles aan willen doen om aan de wensen van de familie tegemoet te komen.

Lees meer over