Bierbeeks burgemeester eerste klant in pop-upzaak Franks Atelier

2 weken geleden
door Redactie

Vooruitziende ondernemers bereiden zich al een tijdje voor op de heropening van hun zaak, zelfs lang voor de Nationale Veiligheidsraad uitsluitsel had gegeven over de heropstartdatum. Dat deed ook Franks Atelier in Korbeek-Lo. Zij openen vanaf 18 mei een pop-upzaak vlak bij hun eigenlijke zaak om alle klanten zo optimaal en veilig mogelijk te kunnen voorthelpen.

Frank & Luc van Franks Atelier in Korbeek-Lo hebben de afgelopen weken hard gewerkt om een pop-upkapsalon klaar te stomen tegen de tijd dat ze zouden mogen heropenen. Met de pop-upzaak hopen beide zaakvoerders ook meteen de eerste piek beter te kunnen opvangen.

 

“Onze klanten hebben wekenlang geen professionele haarverzorging of knipbeurt kunnen krijgen. Nu hebben we geanticipeerd op het feit dat we niet met z’n allen tegelijk zouden mogen opstarten. Dankzij de extra capaciteit van de pop-upzaak kunnen we wél evenveel klanten tegelijk voorthelpen en kan al ons personeel ook meteen terug aan de slag. Ook zij staan immers te popelen om opnieuw mensen te kunnen voorthelpen in een veilige en sociaal toch aangename context.”

 

Eerste klant

 

De eerste klant maandagmorgen was Bierbeeks burgemeester Johan Vanhulst. Hij is heel enthousiast over het initiatief van Franks Atelier: “Ik kan het alleen maar toejuichen dat ondernemers uit onze gemeente zo dynamisch en creatief omspringen met de nieuwe realiteit. De zaakvoerders hebben ook qua regelgeving en verzekering niets aan het toeval overgelaten met hun pop-up. Ze hebben zelfs voor extra parkeergelegenheid gezorgd. De nieuwe eigenaar van de vroegere Superette Christel staat toe dat de klanten van Franks Atelier tijdelijk van die parking gebruikmaken. De pop-up aan de Tiensesteenweg 165 blijft in principe bestaan tot eind juli. En ja, ik ben blij dat ik – eindelijk – terug naar de kapper kan. Die verwenbeurt komt niets te vroeg. Wat ik ook sterk apprecieer, is dat de pop-up meteen weer voor volledige werkgelegenheid zorgt in het kapsalon. Het kan anderen maar inspireren.”

 

Met de tijdelijke oplossing wil Franks Atelier maximaal tegemoetkomen aan de specifieke coronamaatregelen voor kappers.

 

“Het is de bedoeling dat we onze klanten spreiden over ons huidig salon en de pop-up. Zo kunnen we de social distancing maximaal respecteren, vlot eenrichtingsverkeer organiseren in de zaken en overal op een veilige manier onze klanten verzorgen. In de pop-up zullen we wel alleen maar kunnen knippen en brushen en we vragen aan de klanten dat ze vooraf hun haar wassen, want die mogelijkheden hebben we daar niet. Natuurlijk zal het voor iedereen aanvankelijk wat wennen zijn. Naargelang de verzorging die de klanten vragen, vangen we hen op in de pop-up of in het eigenlijke kapsalon. Door de pop-up te openen kunnen we voorkomen dat we klanten moeten annuleren of dat klanten wekenlang moeten wachten voor hun eerste afspraak. We gaan er natuurlijk van uit dat dit een tijdelijke oplossing is en we hopen na de zomer iedereen opnieuw te kunnen ontvangen in ons gebruikelijke salon zoals vroeger.”

 

Zowel in het salon als in de pop-up worden de hoogste hygiënestandaarden toegepast, zoals het regelmatig ontsmetten van de deurklinken, de kaptafels en de sanitaire ruimte. Klanten moeten ook een mondmasker dragen bij het binnenkomen van het salon.

 

“Maar onze klanten weten dat wij hen, net zoals de voorbije 26 jaar, zo goed mogelijk zullen verwennen met een persoonlijke aanpak en beleving, zelfs op momenten waar dat iets minder voor de hand ligt.”

Over de auteur

Redactie