44 Vlaams-Brabantse Vlajo Mini-ondernemingen stellen zich voor

26 november 2019 | 10u01 | Gepost door redactie
44 Vlaams-Brabantse Vlajo Mini-ondernemingen stellen zich voor
In het Atrium van BNP Paribas Fortis stelden 44 Vlajo Mini-ondernemingen uit de regio Groot-Leuven hun producten voor.
Het bericht 44 Vlaams-Brabantse Vlajo Mini-ondernemingen stellen zich voor verscheen eerst op Leuven Actueel.

Na het brainstormen over een product of dienst, marktonderzoek doen en het productaanbod bepalen, startkapitaal verzamelen, het verdelen van de functies binnen het team en het zoeken naar leveranciers, brengen de junior ondernemers hun aandeelhouders op de hoogte van wat er met hun investering de komende maanden zal gebeuren. Net zoals het er in het echte leven aan toe gaat, maar dan op jongerenschaal.

Leerlingen van de derde graad kruipen gedurende een schooljaar in de huid van een ondernemer, waarbij de nadruk ligt op ‘doen’. Nadat ze zorgvuldig hebben nagedacht over hun missie en visie, schrijven ze hun eigen businessplan en gaan ze met de steun van hun aandeelhouders echt aan de slag.

De aandeelhoudersvergadering is dan voor velen ook hét officiële startschot van het Mini-jaar. Bovendien biedt de Mini-markt na de presentaties hen vaak ook een eerste kans om hun producten en diensten voor te stellen en te verkopen.

Een van de mini-ondernemingen is Hats Up. Zeven leerlingen van het zesde jaar economie van school Sancta Maria Leuven verkopen warme mutsen en vissershoedjes. Een deel van de opbrengst gaat naar de vzw Missing You.

Het bericht 44 Vlaams-Brabantse Vlajo Mini-ondernemingen stellen zich voor verscheen eerst op Leuven Actueel.

Lees meer over