WK voetbal in Rusland schenkt Leuvense horeca mooie cijfers

Stefan Van de Weyer
7 maanden geleden
door Stefan Van de Weyer

In vergelijking met het WK van 2014 is er na een steekproef op de Oude Markt in Leuven effectief sprake van een stevige stijging in de omzet.

Vooral de zon en de Duivelse topprestaties brachten dit teweeg. In sommige zaken gaat het zelfs om omzetstijgingen tot meer dan zestig procent. De topavond bij uitstek was uiteraard de stuntzege in de kwartfinale tegen het Brazilië van schwalbekoning Neymar.

Tijdens de groepsfase bijvoorbeeld zag man een gemiddelde omzetstijging van ongeveer procent en dat steeg naar meer dan 25 procent naarmate het toernooi vorderde. Zo bleek bij Café Apero en Café Bardot Leuven op de Oude Markt. De wedstrijd tegen Brazilië was de absolute uitschieter, met meer dan een verdubbeling van de omzet. De Rode Duivels speelden uiteraard wel twee extra matchen in vergelijking met het WK in 2014, dat heeft zeker een invloed. Een WK brengt uiteraard meer volk op de been dan een Europees kampioenschap. Ook in concertzaal Het Depot aan het station pikten ze hun graantje mee door de matchen steeds op groot scherm uit te zenden.

Over de auteur

Stefan Van de Weyer

Stefan Van de Weyer