Webhero schenkt webshop aan meer dan 1000 KMO’s
Het bericht Webhero schenkt webshop aan meer dan 1000 KMO’s verscheen eerst op Leuven Actueel.
“We zagen dit weekend op ons platform een piek bij klanten met een webshop of een afhaal aanbod. De piek was qua grootte in de buurt van de Black Friday en kerstmis piek. Eigenlijk heel logisch en verstandig dat mensen nu liever online hun aankopen doen, dan in de rij te gaan staan aan een kassa”, zegt Jo Deferm, co-founder van Webhero.
Voor bedrijven is het echter niet zo eenvoudig om zich zo snel aan te passen aan de noden van de klant. Maar daar wil Webhero mee helpen. “Veel bedrijven hebben de switch naar e-commerce nog niet gemaakt. Ze hebben schrik dat ze digitaal niet genoeg onderlegd zijn, of denken dat er een serieuze investeringskost aan vast hangt. Maar dat is nu net wat we met Webhero willen bereiken. Wij willen zelfstandigen en kleine ondernemingen helpen om zo professioneel mogelijk online aanwezig te zijn. In deze crisissituatie is het belangrijk om snel te schakelen. Het is onze job als digitale held om onze klanten te ondersteunen met de juiste online tools en knowhow.”
Om ondernemingen wegwijs te maken in het organiseren van hun webshop staat er deze week een webinar gepland. “Als we er de volgende weken in slagen om de producten en/of diensten van KMO’s in een online aanbod te gieten, én de Belgische consument kiest bewust voor Belgisch online shoppen, kunnen we hopelijk veel bedrijven redden.”
Het bericht Webhero schenkt webshop aan meer dan 1000 KMO’s verscheen eerst op Leuven Actueel.