Vaatwasmachine van basisschool vat vuur

Kirsten Bosmans
3 maanden geleden
door Kirsten Bosmans

Maandagochtend ontstond er rond tien uur een brand in een gebouw van de basisschool De Bron in Leuven. Brandweer en politie werden meteen verwittigd. Ondertussen ging de directeur kijken wat er aan de hand was in de keuken van het gebouw en hij kon de brand blussen met een poederblusser. De 172 leerlingen van de school bevonden zich in een ander gebouw en moesten niet geëvacueerd worden. Toen politie en brandweer ter plaatse kwamen was er nog veel rook te zien, maar de brand bleek grotendeels geblust te zijn. De oorzaak lag bij een industriële vaatwasmachine die vuur vatte. Door de snelle reactie van de directeur en de tussenkomst van de brandweer kon erger vermeden worden.

Over de auteur

Kirsten Bosmans

Kirsten Bosmans