50-jarige autobestuurder onder invloed van drugs uit het verkeer geplukt

Leuven
Afbeelding

Vrijdag omstreeks 12.30 uur merkte een politiepatrouille op dat een autobestuurder het oranje verkeerslicht voorbijreed op het kruispunt van de Diestsesteenweg met de Rerum Novarumlaan in Kessel-Lo.

Het voertuig werd aan de kant gezet voor een controle. Tijdens deze controle waren de inspecteurs van mening dat de 50-jarige bestuurder tekenen van druggebruik vertoonde. De man legde een positieve speekseltest af. Zijn rijbewijs werd onmiddellijk voor 15 dagen ingetrokken.