Opvallende postercampagne toont geweldig aanbod Tiense handelszaken

poster Tienen
Het fotoproject “We Are Tienen” van Steven Massart, waarin hij elke Tiense handelaar en ondernemer die het wou in beeld bracht, kent een in het oog springend vervolg met de postercampagne over de Tiense handel. Het is een actie die mikt op de positieve uitstraling van de stad.

 

Wanneer je straks door de Tiense binnenstad wandelt, sta je op verschillende plaatsen oog in oog met opvallende beelden die je het enorme aanbod aan diverse handelszaken in Tienen tonen.

“Het is een opvallende uitloper van de fotoreeks die ik enkele maanden geleden hier in Tienen begon”, vertelt Steven. “Mijn bedoeling was vooral om die mensen – die een zware en moeilijke tijd achter de rug hebben door de coronacrisis – in de spotlights te plaatsen en hen op die manier een hart onder de riem te steken. Ik ontving er bijzonder veel positieve reacties op.”

De reeks ontging ook Sven Luyten van marketingbureau &KOO. Hij contacteerde Steven en zo ontstond We Are Tienen, een portaalsite die de fotoreeks een digitaal vervolg gaf en die ook bezoekers ervan een duidelijk beeld geeft van de diversiteit van de handel in Tienen.

Sven Luyten: “Samen met enkele ondernemende handelaars hebben wij nagedacht over de troeven van de Tiense handel. En dat zijn er nogal wat. Met een krachtige slogan en beelden die voor zich spreken willen we duidelijk maken dat er duizenden redenen zijn om voor Tienen te kiezen. De belangrijkste daarvan de handelaars zelf zijn”.

Het moet gezegd, de posters ogen niet alleen fraai, wie goed kijkt, beseft ook dat het ruime aanbod aan diverse handelszaken een zeer belangrijke troef is voor de stad. “Wie dat wil, kan voor al zijn aankopen in Tienen terecht”, weet Steven. “We hebben mooie handelszaken en creatieve handelaars die stuk voor stuk hun plaats verdienen in de stad en haar deelgemeenten.”

De posters worden aangebracht op de etalages van leegstaande panden. “Het is een bewuste keuze”, legt Sven uit. “Leegstand is geen typisch Tiens fenomeen. Het is een realiteit waarmee we moeten leren omgaan. En tegelijk moeten we ook open staan voor een herverkaveling van het winkellandschap, waarbij winkels en stadswonen hand-in-hand gaan.”

De kerngroep van handelaars wil ook in de nabije toekomst verder nadenken en brainstormen over een degelijk, commercieel en positief-gericht handelsbeleid en roept de stad op om mee te stappen in dit constructieve verhaal. Een stad kan niet zonder handel en handelaars kunnen niet zonder een bereikbare en mooie stad”, besluit Sven.

De eerste actie die zorgt voor een bewustwording en vooral mikt op een positieve uitstraling, is alvast een goed begin.

 

Lees meer over