Unizo lanceert het 'Winkelhierlied' in Aarschot

Deze blok bevat inhoud waarvoor je marketing-cookies moet toestaan. Cookie-instellingen aanpassen

Op donderdag 28 oktober 2021 lanceerde Unizo Vlaams-Brabant en Brussel haar eerste 'Winkelhierlied' bij Bottine in Aarschot.

Wat muzikanten doen op een feest, dat doen lokale handelaars in de winkelstraat: ze zorgen voor ambiance, voor gezelligheid, voor een goed gevoel... en voor goesting om te blijven. "Onze lokale handel is als muziek voor de winkelstraat en dat illustreren we - letterlijk - met ons Winkelhierlied 'Goeiedag Dankuwel en Tot Ziens'", zegt Elke Tielemans, directeur UNIZO Vlaams-Brabant & Brussel. Miguel Wiels tekende voor de melodie en Ronny Mosuse voor de tekst en zang.

Met de lancering van het Winkelhierlied zet UNIZO Vlaams-Brabant & Brussel een nieuwe stap in haar Winkelhiercampagne, die een goeie twee jaar geleden begon, om het belang van lokaal kopen voor onze economie en samenleving te benadrukken. Het lied geldt tegelijk als bedanking voor al die consumenten die de afgelopen periode trouw zijn blijven winkelhieren. "Tijdens de coronacrisis is pas echt duidelijk geworden hoe belangrijk onze lokale handelaars zijn. Veel consumenten hebben toen de reflex gehad om bewust lokaal te gaan kopen, ook online. Die goede gewoonte mogen we nu, na de lockdownperiodes, niet kwijtspelen."

Lees verder na de foto

Het Winkelhierlied promoot het kopen bij de lokale handelaar

Winkelhierlied gelanceerd
Winkelhierlied van Unizo

De lancering van het Winkelhierlied gebeurde vanmorgen gelijktijdig in elke Vlaamse provincie waarbij de liedtekst op verschillende etalages in de betrokken handelskernen werd aangebracht door lokale artiesten. In onze regio zorgde Roeland Holemans voor versierde etalages in het Aarschotse straatbeeld. Het Winkelhierlied zelf als de communicatie er omheen zullen vanaf nu overal prominent aanwezig zijn. Niet alleen op de radio en op diverse streamingplatforms (Spotify, YouTube, Apple Music, Deezer...), mét videoclip, maar ook en vooral in de winkelstraten zelf. Posters en wobblers in tal van winkels, met een visual en het refrein, plus een QR-code richting streamingplatforms leiden de shoppers tot bij het Winkelhierlied. Het lied zal daarnaast ook regelmatig worden gespeeld in winkelstraten en individuele handelszaken.

"Met ons Winkelhierlied willen we een positieve, vrolijke campagne lanceren ter promotie van onze lokale handelaars", verduidelijkt Elke Tielemans. "We willen consumenten tonen dat winkelhieren loont en een rechtstreekse bijdrage levert aan onze lokale economie. Elke euro die lokaal wordt besteed (ook in lokale webshops), vloeit op de één of andere manier terug naar onze samenleving.”

Schepen van Lokale Economie, Bert Van der Auwera (Open VLD) is blij met de voorstelling van het lied in Aarschot voor heel Vlaams-Brabant: "Corona heeft onze lokale handelaars en horecazaken duidelijk heel wat moeilijkheden bezorgd. Maar het heeft ook geleid tot creativiteit. We hebben daar als stad zoveel mogelijk trachten bij te helpen en dat blijk ook goed gelukt. Er zijn zelfs handelszaken bijgekomen. We zijn dan ook zeer dankbaar dat Unizo deze campagne lanceert om de mensen meer naar de lokale handelaar te sturen voor de aankopen. Ze verdienen dit echt en hier zie je nog echt de glimlach van de handelaar."

Lees meer over