Wilselse handelaars lanceren “Wild van Wilsele”

30 september 2020 | 19u00 | Gepost door annpeeters
Wild van Wilsele
Handelaarsverbond Wilsele Handelt en Onderneemt (WHO) stelde vandaag hun gloednieuwe magazine ‘Wild Van Wilsele’ voor. Het magazine ontstond als creatief alternatief voor het wegvallen van zichtbaarheid op vele sociale contactmomenten voor handel en horeca in de deelgemeente van Leuven.

Het is een moeilijk jaar geweest voor handel en horeca in Leuvense deelgemeenten. Ook in Wilsele-Putkapel, want de mogelijkheden tot zichtbaarheid en contact werden sterk ingeperkt. Zo kon het handelaarsverbond geen traditioneel dorpsfeest organiseren en bovendien hebben de handelaars het moeilijk door de gevolgen van de afstandsmaatregelen. Daarom lanceert het Wilselse handelaarsverbond Wilsele Handelt & Onderneemt (WHO) een papieren magazine om het ruime en gevarieerde aanbod aan handel en horeca in de verf te zetten bij de inwoners van de deelgemeente.

Schepen van handel Johan Geleyns (CD&V) was bij de lancering aanwezig. Hij benadrukt het belang van ook een sterk handelaarsverbond in de deelgemeenten van Leuven: “Het is voor ondernemers in de deelgemeenten extra zwaar geweest dit jaar. Met deze actie heeft Wilsele Handelt & Onderneemt een fantastisch initiatief opgezet, dat toont dat ook in de deelgemeenten van Leuven een levendige handel en horeca aanwezig is. Een sterk handelaarsverbond bundelt die krachten.”

Onverhoopt succes

“Ongeveer 65 leden zijn ingegaan op de oproep, een resultaat dat onze verwachtingen overtrof, want we zijn een kleine vereniging. De eerste reacties op het afgewerkte boekje zijn erg enthousiast, zowel van leden als van lezers”, glundert voorzitter Patrick Mertens. “Veel mensen verschieten van het ruime aanbod van diensten en ontdekken handelszaken die ze nog niet kennen. Het magazine is inhoudelijk samengesteld door de leden zelf en ook de tekstuele en grafische vormgeving kon in-house blijven. Daardoor konden we werk aanbieden aan enkele van onze eigen leden, een fijn signaal in een moeilijk jaar. We hebben ook gezorgd voor verschillende animaties zoals spelletjes, weetjes, kleurplaat, natuurwandeling, waardoor het meer dan een reclameblad geworden is.” Een extra bedanking gaat naar stad Leuven, want de stad steunt ondernemers in de deelgemeenten en maakte zo de actie financieel mogelijk.

“Ondernemerschap is en blijft een avontuurlijk beroep, waar out-of-the-box denken, flexibiliteit en samenwerking centraal staan. Dit initiatief is een krachtig signaal naar alle handelaars en daarin ligt ook de kracht van een goed werkend handelaarsverbond in de deelgemeenten”, besluit Geleyns.

Lees meer over