Webhero CORE helpt 150 Belgische webshops aan extra klanten

31 juli 2019 | 10u26 | Gepost door redactie
Webhero CORE helpt 150 Belgische webshops aan extra klanten
Het Leuvense Webhero beheert de websites van 1100 Belgische ondernemingen. Daarvan hebben er 150 ook een webshop. Webhero heeft niet alleen zelf fameuze groeiplannen, maar wil ook zijn klanten helpen groeien. Daarom lanceert het Webhero CORE. CORE stroomlijnt naadloos tienduizenden opdrachten tussen webshop, kassasysteem, betaalproviders en online markten. Webhero groeide als bijproduct van Content Crackers […]
Het bericht Webhero CORE helpt 150 Belgische webshops aan extra klanten verscheen eerst op Leuven Actueel.

Het Leuvense Webhero beheert de websites van 1100 Belgische ondernemingen. Daarvan hebben er 150 ook een webshop. Webhero heeft niet alleen zelf fameuze groeiplannen, maar wil ook zijn klanten helpen groeien. Daarom lanceert het Webhero CORE. CORE stroomlijnt naadloos tienduizenden opdrachten tussen webshop, kassasysteem, betaalproviders en online markten.

Webhero groeide als bijproduct van Content Crackers uit tot een ambitieuze scale-up. Het verdrievoudigde in 2018 zijn omzet. “Wij willen zelfstandigen en kleine ondernemingen helpen om zo professioneel mogelijk online aanwezig te zijn”, vertelt Jo Deferm, co-founder van Webhero. “De digitale wereld evolueert sneller dan ooit. Er gaan op korte tijd grote winnaars en grote verliezers zijn. Het is onze job als digitale held om onze klanten te ondersteunen met de juiste online tools en knowhow.”

Het ROPO-effect
Een eigen webshop is erg belangrijk voor een lokale handelaar. “Dankzij het ROPO-effect zorg een webshop voor meer verkoop in de winkel. ROPO staat voor ‘research online, purchase offline’; de consument zoekt online naar producten, vergelijkt prijzen en leest beoordelingen. Zodra hij alle essentiële informatie over het product heeft verzameld, gaat hij naar de plaatselijke vestiging van de handelaar en doet daar zijn aankoop.”

Maar het tegenovergestelde is natuurlijk ook mogelijk. “Klanten gaan producten persoonlijk bekijken in de winkel voordat ze uiteindelijk hun aankopen online doen. En daar knelt het schoentje…”

Concurreren tegen marktplaatsen
“Het laatste jaar zien we dat webshops het steeds moeilijker hebben om te concurreren met grote spelers zoals Amazon en Bol.com door hun goede klantenservice, snelle levering, scherpe prijzen en groot aanbod. Ons land mist zo een sterke e-commerce speler. Hierdoor vloeit er een massa Belgisch geld naar buitenlandse marketplaces.”

Webhero CORE
“De oplossing is dat Belgische webshops meer aanwezig moeten zijn met hun producten op de verschillende internationale marketplaces”, vertelt Sander Claes, co-founder van Webhero. “Om dat mogelijk te maken is de connectiviteit tussen je webshop en andere online tools belangrijker dan ooit. Vandaag stroomlijnen we met Webhero CORE naadloos tienduizenden opdrachten tussen webshop, kassasystemen en betaalproviders. Binnenkort openen we de lijnen naar Bol.com, Amazon en andere marketplaces. We bouwen aan een infrastructuur met kant-en-klare integraties waarmee lokale ondernemers kunnen verkopen aan miljoenen consumenten, overal ter wereld.”

Het bericht Webhero CORE helpt 150 Belgische webshops aan extra klanten verscheen eerst op Leuven Actueel.

Lees meer over