Remy Communication: 1 jaar na de rebranding

4 februari 2020 | 18u12 | Gepost door redactie
Remy Communication: 1 jaar na de rebranding
Remy Communication uit Leuven viert zijn eerste verjaardag onder deze naam. Het communicatiebureau ging eerst 10 jaar als Primetime Communication door het leven, maar veranderde begin 2019 zijn naam én koos voor een andere koers. Een succes, zo blijkt. “Echte, authentieke verhalen die raken: het wérkt”, aldus CEO Katrien Houtmeyers. “En durven kiezen - ook om bepaalde diensten niet meer te doen - en daar dan voor de volle 100 % voor gaan: da’s de boodschap.” Het bewijs: Remy Communication, met een 20-tal specialisten in dienst, draaide vorig jaar een omzet van 4 miljoen euro.
Het bericht Remy Communication: 1 jaar na de rebranding verscheen eerst op Leuven Actueel.

Eén jaar al doet het Leuvense Remy Communication (vroeger Primetime Communication) aan people proof marketing. “Ons doel was om merken ‘people proof’ te maken en hen een gezicht te geven met verhalen die mensen raken”, aldus CEO Katrien Houtmeyers. “Een slimme zet, zo blijkt, want ook merken willen authenticiteit uitstralen. Dat hebben we niet alleen gemerkt bij onze klanten, maar ook bij onze prospecten en ons nieuw cliënteel. Een goede slogan is één ding, maar mensen willen vooral verhalen horen die hen nog overtuigen.” Check de people proof cases op de website van Remy Communication.

Contentmarketing

Remy Communication kreeg vorig jaar ook een nieuwe structuur. Van een verticaal georganiseerd bedrijf ging het naar een horizontale variant. Zonder strikte afdelingen, maar met een twintigtal marketing- en communicatiespecialisten die vooral campagnegericht denken. “Een nieuwe manier van werken die er onder andere voor gezorgd heeft dat uit onze vroegere afdelingen public relations en influencer marketing – hier waren we trouwens pionier in België! – onze content drive is gegroeid”, aldus Katrien. “We doen meer dan ooit aan contentmarketing en willen steeds de juiste doelgroep de juiste waardevolle inhoud geven, en dat via het juiste kanaal. Liefst met een people proof touch. Want hiermee verslaan we de on- én offline banner blindness van vandaag. Bovendien blijven we geloven in onze wisselwerking tussen millenials en seniors. De mix van jong en oud zorgt voor een kostbare combinatie van nieuwe, frisse ideeën met expertise en kennis.”

Veranderende markt en aanwervingen

Managementteam Remy Communication, v.l.n.r. Niels Janssens, Saartje Van Nijlen, Katrien Houtmeyers en Hendrik-Jozef Bisschop

Stilstaan is achteruitgaan. Een cliché, maar eentje dat volledig klopt in de steeds sneller veranderende markt. “Daarom is het belangrijk om te durven kiezen – ook om bepaalde diensten niet meer te leveren en daar dan voor de volle 100 % voor te gaan. We zetten bovendien voortdurend nieuwe stappen en bekijken alles niet alleen op (middel)lange, maar steeds vaker ook op korte termijn”, aldus Katrien. “Zo zijn we momenteel bezig met een andere kijk op influencer marketing, maar daarover meer later dit jaar.” Ook qua personeel blijft Remy Communication niet bij de pakken zitten. Gezien de continue groei is het Leuvense bedrijf constant op zoek naar digital wizards, grafisch designers en content creators …

10,5 miljoen euro omzet

Remy Communication, dat in 2019 een omzet van 4 miljoen euro draaide, behoort samen met Stand By, Thema Media en Primetime Events, tot de Primetime Group. Vorig jaar goed voor een omzet van 10,5 miljoen euro.

De takeaways van 2019

  • Kiezen is niet verliezen, specialisatie is key in onze marcomsector
  • Generatie X, Y en Z kunnen wél samenwerken en deze cocktail zorgt voor creativiteit en ervaring op de werkvloer
  • People proof klinkt voor de hand liggend, maar altijd denken vanuit de eindklant levert gegarandeerd op
  • Durf nee zeggen en ga in gesprek met je klanten, dat zorgt voor betere resultaten aan de eindmeet
  • Print is helemaal niet dood wanneer je het gebruikt voor de juiste doelgroep op de juiste plaats in de funnel
  • Doe af en toe een deep dive: draai een dag mee met je klant, zo leer je hen, hun klanten en dus ook hun marcombehoeftes beter kenen
  • Marketing wordt technisch, zorg dat je de juiste mensen in huis hebt of zoek goede, betrouwbare partners
  • Contentmarketing is goed, een trouw publiek krijgen nog beter. Combineer een sterke contentstrategie, maar mix owned media met paid, hol Zuckerberg niet blind achterna
  • Interactie met spelelement of in quizvorm zorgt vaak voor hoog engagement

Het bericht Remy Communication: 1 jaar na de rebranding verscheen eerst op Leuven Actueel.

Lees meer over

Ook interessant