Leuvense studente wil vrouwen laten schitteren

Margo
Nu we al meer dan een jaar van de ene lockdown naar de andere gaan en we onszelf vooral online vertonen en voorstellen, kunnen we niet meer pronken met nieuwe schoenen. Leuvense studente Margo Cooman merkte dat veel vrouwen zich online minder zeker voelen en bedacht hier een oplossing voor. Verfijnde en elegante juwelen in zilver die het beeld op een webcam wat opfleuren.

Een Leuvense UCLL studente Bedrijfsmanagement – Marketing, Margo Cooman, besloot een jaar geleden haar meisjesdroom waar te maken en een eigen juwelenmerk, Belmia, te lanceren. Het doel van Belmia is om ervoor te zorgen dat vrouwen zich goed voelen in hun vel. Wie zich goed voelt, ziet er goed uit, dat is de filosofie waaruit Belmia werd opgestart. Verder vond ik het ook heel belangrijk dat de juwelen voor iedereen betaalbaar zijn en van goede kwaliteit zijn, aldus Margo. Alle juwelen van Belmia worden gemaakt van 925 sterling zilver, wat betekent dat de juwelen bestaan uit 92,5% puur zilver en 7,5% andere metalen om het juweel sterker te maken. Daarnaast worden sommige juwelen verhuld in goud, wat ze veel betaalbaarder maakt dan massieve gouden juwelen.

Hulp van UCLL

Bij het opstarten van een eigen bedrijf komt veel meer kijken dan de meeste mensen zouden denken. "Het was enorm moeilijk om alles alleen op te starten, ik was volop bezig met mijn studies en dagelijks online lessen aan het volgen", aldus Margo. "Gelukkig bood UCLL hulp aan met het programma StartMinds, een programma dat jonge ondernemers inspireert en coacht. Dankzij alle hulp van vrienden, familie en StartMinds is het uiteindelijk gelukt om van Belmia een goed draaiende start-up te maken."

Met vier fysieke verkooppunten bij de partners van Belmia en de online webshop kan Margo zeggen dat ze het een geslaagd eerste jaar vond. Voor meer informatie kan je terecht op de website, zie www.belmia.be.

juwelen

Lees meer over