Leuven Actueel lanceert app en nieuwe website

Tijdelijk geen Passe-Partout door coronacrisis, Leuven Actueel blijft wel actief
Negen jaar na de lancering van het regionale Leuven Actueel krijgt de website, goed voor meer dan 30.000 impressies per week, een volledige make-over én komt het nieuwsmedium met een gloednieuwe app op de proppen. De visie van Leuven Actueel blijft dezelfde: “gratis regionaal nieuws dat niet achter betaalmuren verstopt zit”, aldus gedelegeerd bestuurder Wouter Van Melkebeek. Leuven Actueel sloeg voor dit project de handen in elkaar met het Leuvense communicatiebureau Remy Communication, websitebouwers Vector BROSS, ook uit Leuven, en de appontwikkelaars van het Limburgse Appwise.
App Leuven Actueel

Groot nieuws bij Primetime Group. Het Leuvense bedrijf lanceert namelijk een nieuwe website én een app voor één van hun nieuwsmedia, het regionale Leuven Actueel. Hiermee willen ze alle Leuvenaars - en de gemeenten rondom zoals Kampenhout en Rotselaar - voortdurend op de hoogte houden over het reilen en zeilen in en rond hun stad. En dit volledig gratis. “In tegenstelling tot andere spelers in de markt willen wij ons nieuws gratis blijven aanbieden en het niet achter betaalmuren stoppen”, aldus gedelegeerd bestuurder Wouter Van Melkebeek.

Pushberichten

Ook de app, beschikbaar voor iOS en Android, is volledig gratis. “Apps zijn niet meer weg te denken in deze digitale tijd. Zeker als nieuwsmedium kan je niet achterblijven. Nieuws, heet van de naald, wil je nu, op dit moment, kunnen lezen. Niet pas vanavond of later in de week. Daarom zetten we met onze app in op pushberichten. Is er breaking news? Dan krijgt de gebruiker een melding op zijn smartphone zodat hij onmiddellijk zijn app kan openen en het nieuws kan lezen”, aldus van Melkebeek.

Naast nieuws ook lifestyle

Opmerkelijk: naast regionaal nieuws is er in de app en op de website ook ruimte voor lifestyleberichten. Zo kan je er terecht voor onder andere reisreportages, recepten, modetrends en interviews met BV’s. “De core blijft onze regio, maar waarom niet meer kwalitatieve content, die bovendien ook gratis is, leveren? Leuvenaars gaan ook op reis, staan ook in de keuken en houden misschien ook van mode.”

Oud en vertrouwd: ondernemersnieuws

Ook ondernemers en iedereen die interesse heeft in de Leuvense ondernemerswereld blijft aan zijn trekken komen. “Als ondernemer, zoals ikzelf, wil je nu eenmaal weten waar andere zelfstandige zakenmensen mee bezig zijn”, aldus Van Melkebeek. “Dit blijft dus een belangrijk onderdeel van Leuven Actueel.”

Gebundelde krachten

Leuven Actueel klopte voor hun vernieuwingsaanpak aan bij hun dochterbedrijf, het Leuvense communicatiebureau Remy Communication. Zij zorgden voor de communicatiestrategie en brachten op hun beurt de Leuvense websitebouwers van Vector BROSS en applicatiespecialisten Appwise uit Diepenbeek mee in het verhaal.

Primetime Group bestaat uit Thema Media, Stand By, Primetime Events en Remy Communication. In 2019 draaide de groep, met een 50-tal werknemers, een omzet van 11 miljoen euro.

Lees meer over