Brouwer AB InBev vervangt vervallen bier om horeca te ondersteunen
De brouwer benadrukt dat hij in de eerste helft van dit jaar al meer dan 20 miljoen euro investeerde in de ondersteuning van de horeca. Dit gaat van investeringen in tapleidingen, over cashinvesteringen als aangepaste betalingsschema’s en kwijtschelding van de huur, marketinginvesteringen, initiatieven als “café courage” en de garantie van de veiligheid van zijn klanten. Na de eerste lockdown werden meer dan 1.500 liter handreinigers en 275.000 mondmaskers geleverd aan AB InBev horeca klanten.
“We zijn een essentiële en trotse partner van de horeca en we zullen de sector blijven ondersteunen. De sluiting van de horeca heeft helaas ook een significante impact op onze cijfers. De Belgische Brouwers meldden een daling van de horecaverkoop van -45% op 30 september, met pieken tot -80 à -90% in april en mei. Omdat we een van de grootste brouwers zijn, volgen we de neerwaartse trend in de verkoop aan de horeca. We hebben vertrouwen in de Belgische regering, die de gezondheid en het economisch herstel van het land leidt. België is onze thuis, de thuisbasis van het bier, en we zijn hier al eeuwenlang, dus het is met dankbaarheid dat we in deze uitdagende tijden ons steentje kunnen bijdragen in de maatschappij. De Belgische bierindustrie is iconisch, veerkrachtig en een groot deel van onze geschiedenis en cultuur en we zijn vastbesloten om hier samen sterker uit te komen,” zegt Pieter Anciaux.