AB InBev en Google bundelen krachten om horeca-uitbaters te ondersteunen

29 April 2020 | 15u35 | Gepost door redactie
AB InBev en Google bundelen krachten om horeca-uitbaters te ondersteunen
Digitaal ‘mee zijn’ is vandaag uitermate belangrijk om als ondernemer te blijven groeien. En dit geldt ook voor uitbaters van cafés en restaurants. Zeker in tijden van Covid-19 is het voor hen cruciaal dat ze hun klanten online kunnen blijven informeren en inspireren. Daarom slaan AB InBev en Google de handen in elkaar om samen café- en restaurantuitbaters wegwijs te maken in de digitale mogelijkheden voor hen. Via Google Digitaal Atelier leren uitbaters aan de hand van drie gratis online sessies hoe ze hun zaak via digitale media extra kunnen promoten richting hun klanten. 
Het bericht AB InBev en Google bundelen krachten om horeca-uitbaters te ondersteunen verscheen eerst op Leuven Actueel.

Dat de uitbaters heel blij zijn met deze extra ondersteuning, blijkt onder andere uit de reactie van café De Vischmijn uit Antwerpen: “Digitale media zijn inderdaad niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Sterker nog, anno 2020 bepalen ze mee het succes van ons café. Dat AB InBev ons nu via Google Digitaal Atelier digitale opleidingen aanbiedt vinden we dan ook een heel zinvol initiatief.”

Eind maart lanceerde AB InBev het digitaal platform ‘Café Courage’ waar mensen virtueel pintjes kunnen bestellen en betalen om ze te consumeren wanneer de cafés en restaurants weer mogen heropenen. Omdat AB InBev de horeca wil helpen om het maximale uit de actie te halen – zeker nu blijkt dat de gedwongen sluiting wellicht nog een tijdje zal aanhouden – en omdat we ook op lange termijn hun digitale vaardigheden willen uitbreiden, heeft het een actie met Google Digitaal Atelier opgezet.

Pieter Anciaux, Sales & Operationeel Directeur Horeca AB InBev België licht verder toe: “We merken dat een initiatief zoals Café Courage vooral goed werkt bij cafés en restaurants die hun sociale media goed inzetten. Dat doet ons beseffen dat het vandaag – in volle digitalisering – noodzakelijk is dat uitbaters van cafés en restaurants over voldoende digitale skills beschikken om hun klanten te bereiken. Daarom bieden we via Google Digitaal Atelier uitbaters de kans om hun digitale kennis te verruimen. De digitalisering biedt tal van nieuwe marketingopportuniteiten, waar ook de horeca haar voordeel mee kan doen. Met deze actie maken we onze horeca-uitbaters klaar voor de toekomst.”

Thierry Geerts, Country Manager Google België voegt toe: “Veel horecabedrijven zijn zwaar getroffen door de Covid-19-crisis. Om deze groep van ondernemers een boost te geven en te helpen zet Google zich samen met AB InBev in voor coaching in digitale vaardigheden. Want digitaal zit hoe dan ook mee aan de toog in de 21ste eeuw. ”

Tijdens de drie sessies (drie in het Nederlands, drie in het Frans) wordt stilgestaan bij social media, Google Mijn Bedrijf en het bouwen van een website. De eerste van de drie sessies start aanstaande donderdag 30 april. Iedere horeca-uitbater van AB InBev is uitgenodigd om deel te nemen.

Het bericht AB InBev en Google bundelen krachten om horeca-uitbaters te ondersteunen verscheen eerst op Leuven Actueel.

Lees meer over