Een dertiger uit Nieuwerkerken werd zaterdagavond omstreeks 22.30 uur een nachtje in de cel gestopt, nadat hij onder invloed van alcohol en drugs uit het verkeer werd geplukt door een patrouille.
De man en een vriend hadden het even daarvoor in de Redingenstraat aan de stok gekregen met een bewoner die naar buiten was gekomen nadat hij veel lawaai hoorde op straat. Toen de bewoner het duo hierover aanspraak haalden de kerels twee grote honden uit hun wagen die in de straat geparkeerd stond. De bewoner sloot de voordeur en belde de politie. Ondertussen zag hij dat de twee in de auto stapten, hun parkeerplaats verlieten en daarbij een geparkeerd voertuig schampten. Een toegesnelde politiepatrouille kon het wegrijdend voertuig even verder aan kant zetten. De bestuurder was duidelijk onder invloed. Hij testte positief op alcohol en drugs. Hij werd opgesloten in de politiecel om te ontnuchteren. Zijn rijbewijs werd onmiddellijk voor vijftien dagen ingetrokken.