Waterproblemen? De Watergroep informeert voortaan via sms of e-mail

Bruin water

De Watergroep stuurt vanaf nu bij ongeplande storingen updates via SMS of een e-mail zodat klanten weten waar ze aan toe zijn. Een en ander kadert in de e-communicatie die De Watergroep uitvouwt.

In totaal beheert De Watergroep zo'n  34.000 km waterleidingen en omdat daar altijd iets kan fout lopen, komen ze nu met het nieuwe systeem waarmee ze klanten pro-actief digitaal wil informeren, net als steden en gemeenten. De focus ligt op berichtgeving bij ongeplande onderbrekingen of storingen.

“Voor geplande onderhoudswerken aan het netwerk is het duidelijk. Klanten krijgen een paar dagen voor aanvang van de werken een brief met de nodige informatie in de bus. Bij de ongeplande storingen was het soms nog zoeken naar de juiste informatie en updates. Daar komt nu verandering in. Zo mogen klanten van De Watergroep een e-mail en/of SMS verwachten als er in hun straat een ongepland waterlek of storing werd vastgesteld”, zegt woordvoerder van De Watergroep Kathleen De Schepper?

De Watergroep stuurt een melding naar iedereen die bij hen geregistreerd staat. Enkel de klanten die rechtstreeks te maken krijgen met een storing zullen deze bericht(en) ontvangen. In het bericht vermeldt De Watergroep wat er precies aan de hand is, hoe lang de storing zal duren en wanneer de situatie terug genormaliseerd is. Klanten kunnen hun gegevens toevoegen via de klantenzone op de website van De Watergroep. https://www.dewatergroep.be/klantenzone.”

 De meest recente informatie over storingen en werken is met behulp van je postcode ook terug te vinden op website van De Watergroep: www.dewatergroep.be/storing.

Klanten kunnen ook altijd bellen naar 02/238.96.99.