Primetime Communication Group koopt 13 Rondom-edities
Het bericht Primetime Communication Group koopt 13 Rondom-edities verscheen eerst op Leuven Actueel.
Mediahuis, uitgever van gratis regionale pers in Vlaanderen, heeft zopas 13 edities van het huis-aan-huisblad Rondom en haar Thema Media-publicaties verkocht aan Primetime Communication Group uit Wijgmaal. Het overgedragen handelsfonds omvat de 13 meest rendabele Rondom-edities. Het gaat hierbij om vijf edities in de Wase regio (Sint-Niklaas, Beveren, Lokeren, Dendermonde en De Nieuwe Omroeper in Temse) en acht edities in Vlaams-Brabant (Aarschot, Leuven, Diest, Oostrand, Noordrand, Haacht, Tienen en Pajottenland). De resterende edities worden stopgezet.
Thema MediaAansluitend op de overdracht van deze edities verwierf Primetime Communication Group ook alle aandelen van Thema Media, een met Rondom Media verbonden vennootschap waar in de toekomst de overgedragen Rondom-edities onderdak krijgen. Werknemers van Rondom Media NV die vandaag hoofdzakelijk werkzaam zijn voor een van bovenvermelde Rondom-publicaties zullen worden getransfereerd naar Thema Media NV onder toepassing van CAO32bis.
Wouter Van Melkebeek, gedelegeerd bestuurder van Primetime Communication Group: “Ik ben ervan overtuigd dat binnen de markt van de huis-aan-huisbladen een belangrijke rol is weggelegd voor de publicaties van Thema Media. De 13 meest rendabele Rondom-edities, stuk voor stuk marktleiders in hun regio, zorgen voor de perfecte complementariteit binnen onze portfolio.”
Passe-PartoutEn er is nog meer nieuws. Historisch nieuws zelfs. Primetime Communication Group besliste de Rondom-edities uit Oost-Brabant vanaf 1 januari 2020 opnieuw om te dopen tot “Passe-Partout”. “Passe-Partout kan terugblikken op een lange geschiedenis. 70 jaar geleden ontstond dit blad in Leuven. De laatste editie verscheen in 2012 en werd toen omgedoopt tot “Rondom”. Met deze beslissing keren we dus terug naar de roots.”
Het bericht Primetime Communication Group koopt 13 Rondom-edities verscheen eerst op Leuven Actueel.