LOKO staat weer klaar om de studenten te ondersteunen met hun campagne

fakbar letteren
Nog tot 3 februari staat LOKO, de Leuvense studentenkoepel, weer klaar om de studenten te ondersteunen in deze periode. De SOS Blok campagne is een gekend concept dat al enkele jaren meedraait tijdens de blokperiodes in het Leuvense studentenlandschap. De campagne zal deze editie geen fysieke activiteiten kunnen voorzien, maar probeert toch inventief de studenten zo goed mogelijk te ondersteunen.

Tijdens deze editie van SOS Blok is het dus niet mogelijk om fysieke activiteiten te organiseren. Hierdoor moesten de organisatoren van de campagne creatief uit de hoek komen om studenten ontspanning en vertier te bieden tijdens de campagne. Zo was er op 6/1 een startshow waar radiofenomeen Gerrit Willems met een paar digitale gasten de campagne aftrapte. Verder volgde er een dag later een pakkende nieuwjaarsbrief, gebracht door professoren, directeurs en assistenten van de KU Leuven, UCLL en LUCA School of Arts. 

Dit is zeker nog niet het laatste wapenfeit van de campagne. Zo zijn er wekelijkse giveaways, in totaal goed om meer dan 100 studenten een geschenk te kunnen geven van een Leuvense handelaar. Verder lokt LOKO de studenten uit hun kot door op verschillende fakbars een QR-code te kleven met een leuk verhaal over de fakbar in kwestie.

Ook is er een actie om motiverende kaartjes naar je medestudenten te schrijven en zijn er kooksessies met Lucas Vanlaer en mystery guest. Tot slot eindigt de campagne met een echt orgelpunt wanneer de creatievelingen van Ongezien Ongehoord op 27 januari een improvisatieliveshow op poten zetten. Met deze positieve campagne hoopt LOKO de Leuvense studenten een hart onder de riem te kunnen steken om zich te wapenen tegen de examens en deadlines. 

Lees meer over