Blijf aan de lijn, de wachttijden lopen langer op dan verwacht
Heb je het ook al meegemaakt, je belt naar een instantie en hangt onnoemelijk lang aan de lijn eer je een medewerker kan spreken? In het lijstje van moeilijk te bereiken instanties spant De Watergroep momenteel de kroon.
Even wachten is geen probleem, maar bij De Watergroep hang je bij momenten 35 minuten aan de lijn eer je een medewerker kan spreken. Antwoord op een mail kan je binnen 4 à 5 weken verwachten vermelden ze op hun website. Uiteraard kan je terecht op hun website, maar soms kan het niet anders dan een medewerker spreken, en dan heb je veel geduld nodig.
We vroegen de woordvoerder van De Watergroep hoe dit komt: "Dit is uiteraard niet de dienstverlening waar we willen voor staan. De moeilijker telefonische bereikbaarheid en de langere antwoordtijden zijn het gevolg van de ingebruikname van een nieuw bedrijfsplatform. We doen er momenteel alles aan om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen en de administratieve achterstand weg te werken, enerzijds door extra medewerkers in te zetten, anderzijds door bijsturingen door te voeren aan ons bedrijfsplatform. Momenteel bedraagt de gemiddelde wachttijd bij telefonische oproepen ongeveer een kwartier, we zorgen ervoor dat dit zo snel mogelijk terug naar het gewone niveau komt van een maximale wachttijd van 2 minuten."