Beginnende keukenbrand snel geblust door bewoonster

29 september 2020 | 20u45 | Gepost door annpeeters
Tuinafval vat spontaan vuur
De bewoners van een studentengebouw op de Tervuursevest werden vannacht om even na 4 uur uit hun slaap gehaald door het afgaan van het brandalarm.

Alle bewoners haastten zich de straat op, terwijl er werd gewacht op de hulpdiensten. In de keuken van het gebouw was brand ontstaan toen iemand iets opwarmde op het fornuis. De studente die in de keuken aanwezig was, spoot met een brandblusapparaat richting de vlammen en haastte zich toen eveneens naar buiten.  Haar actie was voldoende om het vuur te doven. De brandweer moest verder niet meer blussen en na het verluchten van het gebouw, mochten alle bewoners weer naar binnen. Niemand raakte gewond en de schade was na een flinke kuisbeurt amper merkbaar.

Lees meer over