Deze reclame-uitingen vallen het meest op in de stad

18 maart 2024 | 08u33 | Gepost door redactie
Vlag
Overal waar je om je heen kijkt - of het nu online is of in de stad - zie je verschillende soorten reclame-uitingen voorbijkomen. Van grote billboards tot stickers die her en der geplakt zijn: er zijn talloze manieren om jouw bedrijf of merk onder de aandacht te brengen. Maar wat werkt nu het allerbeste? Hieronder lichten we vier reclamevormen toe die het meest opvallen in de stad.

Val op met vlaggen

Bedrukte vlaggen zie je op talloze plekken verschijnen. Ze stralen dan ook trots uit, een uitstraling die bedrijven of verenigingen natuurlijk graag hebben. Veel partijen laten een vlag bedrukken met een logo of korte slogan, waarmee ze uitstralen wie ze zijn en waar ze voor staan. Doordat je met zo’n vlag bijna altijd de hoogte in gaat, valt deze uiting altijd op. Ook omdat het middel beweegt en ze wapperen in de wind trekt het al snel de aandacht van voorbijgangers.

Afhankelijk van de locatie zijn er talloze soorten vlaggen die je kan kiezen. Denk aan langwerpige baniervlaggen, beachflags met een ronding aan de bovenkant of natuurlijk het standaard formaat gevelvlag. Je kan deze keuze natuurlijk ook afstemmen op jouw eigen ontwerp, zodat dit het beste past.

Plaats posters op prominente plekken

Een ander klassiek medium dat nog altijd goed werkt, zijn posters, geplaatst in de hele stad. Als telkens dezelfde uiting op verschillende prominente plekken langskomt, zal deze vanzelf blijven hangen bij de voorbijgangers. Denk bijvoorbeeld aan de posters die verspreid worden door het lokale poppodium om aan te kondigen welke shows er binnenkort zijn. Als je dit maar vaak genoeg voorbij ziet komen, ga je vanzelf eens kijken of er niet tóch nog een kaartje beschikbaar is.

Je kan bij zo’n postercampagne kiezen om echt voor een ontwerp te gaan, of een serie van posters te maken waarbij de boodschappen op elkaar aansluiten. Als je hierbij gebruikmaakt van eenzelfde huisstijl met herkenbare kleuren en logo, zullen mensen deze losse boodschappen vanzelf aan elkaar gaan koppelen.

Ga flyeren met samples of een kortingsactie

Mensen worden altijd aangetrokken als er iets gratis te halen valt. Denk daarom ook eens aan een promotieactie door het uitdelen van een sample van jouw product of deel flyers uit met een bepaalde kortingscode. Hiermee trigger je de voorbijganger al met iets leuks, waardoor ze vervolgens sneller geneigd zijn om langs jouw winkel te gaan of iets van jouw merk te kopen.

Ook zijn samples uiterst efficiënt als het gaat om een nieuwe productlancering. Je kan mensen hierdoor direct kennis laten maken met het product. Als deze ervaring positief is, zijn ze sneller geneigd het te kopen als ze het vervolgens in een winkel zien staan. Doordat ze al een keer iets gratis hebben ontvangen, is deze ervaring bijna altijd positief, tenzij iemand het product echt onnodig of niet lekker vindt.

Werk samen met andere ondernemers

Uiteindelijk werkt een positieve mond-aan-mondreclame beter dan de koude acquisitie die gedaan wordt door random mensen op straat aan te spreken met jouw bedrijf en/of merk. Zoek daarom ook eens een samenwerking op met andere ondernemers in de stad! Dat kan al in een simpele vorm door flyers van elkaar uit te delen. Ook kan je een echte samenwerking aangaan door middel van een speciale promotieactie, of door samen een product te ontwikkelen.

Wij mensen zijn nu eenmaal geneigd om de boodschap sneller te geloven als iemand anders ze brengt dan het bedrijf zelf. Laat andere ondernemers over jou praten en doe dit ook voor hen terug! Zo help je elkaar, zeker als je allebei dezelfde mensen probeert te bereiken. Combineer dit met andere reclamevormen die hierboven verder zijn toegelicht en je hebt een efficiënte promotiestrategie!