Leuvens frisdrankmerk Ritchie roept op om ook lokaal te drinken

9 juni 2020 | 11u46 | Gepost door redactie
Leuvens frisdrankmerk Ritchie roept op om ook lokaal te drinken
Lokale dranken slaan aan. Belgische craft bieren, lokaal geproduceerde wijnen of Belgische gin merken worden fel gesmaakt. Maar ook voor de niet-alcoholische dranken bestaat er een lokaal alternatief. En dat is vandaag nog onvoldoende bekend bij consumenten en horecazaken. Daarom hebben een aantal Belgische frisdrankproducenten besloten om de handen in elkaar te slaan en stellen ze www.BelgianCraftDrinks.be voor: een platform voor wie op zoek is naar de betere Belgische frisdranken.
Het bericht Leuvens frisdrankmerk Ritchie roept op om ook lokaal te drinken verscheen eerst op Leuven Actueel.

In 2018 hebben wij Belgen met z’n allen jaarlijks meer dan 1422,8 miljoen liter frisdrank gedronken. Dit is gemiddeld 124 liter per Belg of één blikje per persoon per dag. (bron: https://www.fieb-viwf.be/nl/cijfers-trends?utm_source=rss&utm_medium=rss) De frisdrankenmarkt in België is bijna volledig gemonopoliseerd door de Amerikaanse frisdrankgiganten, waardoor het aanbod – zeker in de horecazaken – beperkt blijft tot de merken van deze giganten.

Jammer, want zeker de laatste jaren is het lokale aanbod van ambachtelijke, natuurlijke frisdranken enorm gegroeid. Ritchie , Simone a Soif! en Ferm zijn enkele Belgische frisdrankmerken die – omwille van hun natuurlijk en ambachtelijk karakter – beslist smaken naar meer.

Daarom hebben Ritchie, Ferm en Simone a Soif! besloten om de handen in elkaar te slaan en stellen ze www.BelgianCraftDrinks.be?utm_source=rss&utm_medium=rss voor: een platform waar alle informatie over de betere Belgische frisdranken terug te vinden is. Wie op zoek is naar kwaliteitsvolle, lokale frisdranken met natuurlijke ingrediënten is hier aan het juiste adres. Belgian Craft Drinks biedt via de site ook degustatieboxen aan. Voor 24 euro (+ 5 euro transportkosten) haal je een fijne selectie Belgische frisdranken in huis. In  de toekomst kijken de fabrikanten om ook samen deel te nemen aan beurzen in binnen- en buitenland.

Het platform wordt niet toevallig nu opgericht. “De hele Covid-19- crisis heeft iedereen aan het denken gezet. We shoppen meer lokaal, we eten meer lokale producten, nu is het meer dan ooit tijd om onze Belgische frisdranken met natuurlijke ingrediënten naar voor te schuiven. We hopen ook dat we in het post-coronatijdperk de Belgische horecazaken mee een boost kunnen geven met onze lokaal aanbod”,aldus Jan Verlinden van Ritchie.

Het bericht Leuvens frisdrankmerk Ritchie roept op om ook lokaal te drinken verscheen eerst op Leuven Actueel.

Lees meer over