Brand in flatgebouw

Ann Peeters
1 jaar geleden
door Ann Peeters

Vannacht was er brand in een flatgebouw in de Andreas Vesaliusstraat. De brand ontstond in de kelder- en parkeerruimte en zorgde al snel voor heel wat rookontwikkeling. Door het vuur was ook de afloop van het gebouw gesmolten. Een loodgieter herstelde de kapotte buis ondertussen al. De brandweer had de brand snel onder controle en zorgde daarna voor de nodige ventilatie. Een twintigtal bewoners van het pand waar de brand ontstond evenals van de beide aanpalende panden, moesten hun woning verlaten. Ze hadden geen opvang nodig en mochten korte tijd later weer opnieuw naar binnen. Eén oudere man, die moeilijk te been was en klaagde van pijn in de benen omdat hij te lang had moeten rechtstaan, werd voor de zekerheid voor een korte medische check-up overgebracht naar het Heilig Hartziekenhuis. Mogelijks is de brand ontstaan in de elektriciteitskast. Om uit te sluiten dat het niet om kwaad opzet gaat, kwam een branddeskundige ter plaatse.

Over de auteur

Ann Peeters

Ann Peeters