AB Inbev verwacht om in de volgende maanden een stuk grond toegewezen te krijgen in de hoofdstad Dodoma. Daarna begint uiteraard de bouw van de brouwerij. De productie moet er in de tweede helft van 2020 van start gaan. Daarbuiten investeert AB Inbev al 500 miljoen euro in nieuwe brouwerijen in Nigeria en Zuid-Afrika. Afrikanen kiezen meer voor bier, terwijl de bierverkoop mondiaal onder druk staat. Naar verwachting groeit de hele Afrikaanse biermarkt nog tot 2020 jaarlijks met vijf procent. In 2016 groeide de biermarkt er met 4,5 procent, wereldwijd was dat slechts 1,4 procent.
Twee jaar geleden veranderde AB Inbev zijn “Afrikakoers” toen het zijn concurrent SABMiller had overgenomen. CEO Carlos Brito wil de sterke positie uitbouwen door in te zetten op goedkope en dus populaire bieren. Bovendien zullen de luxebieren Stella Artois, Corona en Budweiser er aan het publiek worden voorgesteld.