Zo dichtblij motiveert milieubewust winkelen

Stefan Van de Weyer
8 maanden geleden
51 Views
door Stefan Van de Weyer

Tienen toont zich een enorme voorstander van de campagne “Zo Dichtblij”, dat voorheen “Met Belgerinkel naar de Winkel” heette. Tussen 29 april en 3 juni willen de Bond Beter Leefmilieu, Unizo en de Gezinsbond geïnteresseerden motiveren om klimaatbewuster te leven door te voet, met de fiets of met het openbaar vervoer te gaan winkelen.

Verenigingen worden opgeroepen om acties rond duurzaamheid op te zetten om zo een geldprijs van 500 euro te winnen. Daar vallen talloze voorbeelden te bedenken zoals bijvoorbeeld een kledingruil, een vegetarische kookworkshop of een energiequiz. De acties draaien rond zes thema’s en per thema selecteert een nationale jury een activiteit die het meest heeft bijgedragen tot de leefbaarheid van de stad. De winnaars krijgen 500 euro om hun werking te ondersteunen. Meer info op https://www.zodichtblij.be/

Handelaars kunnen eveneens deelnemen en zo hun klanten aansporen om te voet, met de fiets of met het openbaar vervoer te winkelen. Zij ontvangen een pakket met affiches en tombolaloten waarmee ze klanten kunnen belonen die zich op een duurzame manier naar de winkel verplaatsen. Daarna kunnen klanten hun tombolalot registreren en prijzen winnen.

Over de auteur

Stefan Van de Weyer

Stefan Van de Weyer