Tournée VINerale verovert sociale media

Winefair2015-17
Bart Mertens
9 maanden geleden
1,065 Views
door Bart Mertens

Tournee Minerale of Tournée VINerale? Dat is de vraag en als het aan Marc Dulst van de gelijknamige Leuvense wijnhandel en Stefan Frissen van de Winefair afhangt, is het Tournée VINerale. “Een mooi initiatief maar de horeca en de wijnhandelaars moeten er niet de dupe van worden”, klinkt het.

Winefair2015-69De actie Tournée Minerale heeft vele volgers maar niet iedereen doet mee om in de maand februari geen alcohol te drinken. Meer zelfs, er werd zowaar een tegenactie opgestart onder de naam Tournée VINerale. Het idee daarvoor kwam van Stefan Frissen, organisator van de Winefair. Die beurs veroverde na Limburg ook Leuven, overigens met veel succes zoals laatst nog bleek in de Brabanthal waar Winefair enkele duizenden bezoekers lokte “De actie om een maand lang geen alcohol te drinken is goed maar de horeca en de wijnhandelaars mogen daar anderzijds het slachtoffer niet van worden”, zegt Stefan Frissen. “Daarom heb ik Tournée VINerale gelanceerd en ook dat initiatief krijgt steeds meer volgers. Concreet houdt ons initiatief in dat je in februari enkel goede wijnen drinkt.”

DulstDe actie van Winefair met als hashtag #winefairsteuntdewijnhandel haalde het nieuws van VTM en is ondertussen al meer dan 600 keer gedeeld op de sociale media. Dat aantal zal wellicht nog oplopen want ook bekende wijnhandelaars, zoals bijvoorbeeld Marc Dulst van de gelijknamige wijnhandel in Haasrode, scharen zich achter het initiatief. “Een goed glas wijn is gezond. Dat is wetenschappelijk aangetoond. In die zin Tournée VINerale een aanzet om te genieten met aandacht voor de gezondheid.”

Meer info: https://www.facebook.com/events/399948987063697/

Winefair2015-82

Over de auteur

Bart Mertens

Bart Mertens