Technische fout vertraagt ticketverkoop 30CC

Werken
Kirsten Bosmans
2 weken geleden
260 Views
door Kirsten Bosmans

30CC startte zaterdagochtend om 10 uur met de ticketverkoop voor het seizoen 2017-2018. Het online systeem kende een vlotte start maar moest door een externe fout omstreeks 10.20 uur al herstart worden. Na deze drastische beslissing, en de nodige extra wachttijd voor vele duizenden klanten, kende de verkoop een vlotter verloop. In één dag gingen er al ruim 30.000 tickets over de toonbank, dat zijn er 5.000 meer dan vorig seizoen. Er blijven ook nog massaal veel tickets beschikbaar voor vele mooie producties.

Zaterdagochtend om 10.00 uur stipt openden zowel de online module als de ticketbalie in Tweebronnen. Nog meer dan de voorbije seizoenen koos het 30CC-publiek voor de online verkoop, die aanvankelijk zeer vlot verliep.

Schepen Denise Vandevoort: “De drukte was zeker voelbaar, maar het ticketsysteem nam een vlotte start. Tot er omstreeks 10.20 uur een cruciale fout gebeurde bij onze Nederlandse softwareleverancier. De precieze oorzaak onderzoeken we nog, maar onze ploeg had geen andere optie dan het systeem volledig te herstarten. Dat proces duurde slechts kort, maar het gevolg was wel dat vele duizenden klanten opnieuw in de elektronische wachtrij moesten plaatsnemen en van vooraf aan moesten beginnen met hun bestelling.”

Zakelijk leider Yves Gasia: “Dit is absoluut geen prettige ervaring voor onze klanten, noch voor de ploeg gemotiveerde medewerkers die hen optimaal wilden bedienen. Belangrijkste gevolg – naast de terechte frustraties bij onze klanten – is dat onze verkoop dus enkele uren achterliep op de voorbije jaren. Met man en macht hebben we via telefoon, e-mail, social media, website … onze klanten proberen ondersteunen. We danken onze klanten voor hun begrip en het volgehouden geduld. En uiteraard zullen we deze ervaring zeer grondig evalueren en bijsturen naar de toekomst.”

Al kende de verkoopsdag een verstoorde start, toch zijn er ook positieve kanttekeningen te plaatsen. Artistiek coördinator Koen Adams: “We voelen ons allen lotgenoot van de ontgoochelde klanten, maar voor het merendeel kende de dag toch een positief resultaat en konden ze dus de gewenste tickets aankopen. Intussen noteren we al een hogere verkoop dan vorig jaar. Ondanks het feit dat een klein aantal producties (zoals Clouseau, Kopergietery, ‘My dinner with André’ of Bart Van Loo) nu uitverkocht is, hebben we nog altijd meer dan 50.000 tickets in de aanbieding. En uiteraard breiden we het aanbod voorstellingen en concerten nog uit in de loop van het seizoen met onder meer festivals als Rode Hond en Leuven Jazz.”

Schepen Denise Vandevoort: “Bovendien kunnen onze klanten ook dit seizoen rekenen op een wachtlijst voor uitverkochte voorstellingen. Zodra er plaatsjes vrijkomen, worden zij automatisch gecontacteerd.”

www.30CC.be

 

Over de auteur

Kirsten Bosmans

Kirsten Bosmans

Commentaar