Sociale Kruideniers in Oost-Brabant worden SOLIKOOP

Kirsten Bosmans
3 maanden geleden
door Kirsten Bosmans

De sociale kruideniers in Leuven, Bierbeek en Diest wijzigen hun naam en krijgen een nieuw, krachtig en fris logo: Vanaf nu heten ze “SOLIKOOP”. Tijdens het éénjarig bestaan van de winkel in Hal 5 in Leuven worden het nieuwe logo en de huisstijl plechtig bekendgemaakt.

Buurtwinkel voor iedereen

Een nieuw jasje, maar de werking blijft dezelfde. SOLIKOOP is de buurtwinkel voor wie het financieel wat moeilijker heeft. Je doet er je boodschappen tegen een zachte prijs, tot 40 procent goedkoper. Bovendien is er in elke winkel plaats voor ontmoeting, een babbel, een kop koffie… Zo knoop je toch weer die eindjes aan elkaar.

Ook andere bezoekers zijn welkom. Men kan winkelen bij SOLIKOOP uit solidariteit en/of als vrijwilliger je steentje bijdragen als kassabediende, rekkenvuller, chauffeur of sympathisant. Mensen mét en zonder armoede-ervaring beheren samen de solidaire SOLIKOOP winkel en worden hierin bijgestaan door professionele medewerkers van lokale sociale organisaties en besturen.

Imago en handelsnaam

Samen met de vernieuwde uitstraling moet de nieuwe naam zorgen voor een grotere naamsbekendheid en een duidelijke positionering van het bedrijf. “Een nieuwe naam en uitstraling dragen bij tot de bewustwording en trots van al onze medewerkers en maken ook voor klanten beter duidelijk wie we zijn, wat we doen en wat we willen. En die ambities reiken verder dan het beeld dat men vaak nog van ons heeft”, aldus coördinator Sigrid Sypré.

Prijsverschil voor meer gelijkheid

“Het is dus belangrijk om onze ambities beter te communiceren, zeker omdat onze bedrijfsvisie nadrukkelijk is gerelateerd aan een maatschappelijke behoefte. Om verder te kunnen bouwen aan de merkwaarde, is voor een herkenbare naam gekozen. Onze slogan “Prijsverschil voor meer gelijkheid” vat goed samen waarom we het doen”.

Assortiment

Wij streven naar een gezond basisassortiment van een paar honderden producten, bestaande uit verse en droge voeding, verzorgings- en schoonmaakproducten. De solidaire prijzen zijn marktconform, mensen met een kortingskaart genieten van een prijsreductie tot 40 procent voor groenten en fruit, ook op de andere producten geven wij beduidende prijskortingen.

Verjaardag

SOLIKOOP-Leuven “Het Perron” opende één jaar geleden haar deuren in Hal 5 en trekt deze campagne op gang. Op 16  september zal de winkel geopend zijn van 12 tot 18 uur en zal er buiten de winkel een extra infobalie zijn opgesteld waar bestuur, medewerkers en vrijwilligers het grote publiek uitgebreid gaan informeren over SOLIKOOP en hoe men als solidaire klant een steentje kan bijdragen.

Dit is het startschot van een reeks acties die ook door SOLIKOOP-Diest “De Welvaart” en SOLIKOOP-Bierbeek “De Savooi” zullen worden opgezet om zo ons netwerk in de nabije toekomst verder te kunnen uitbreiden.

 

Over de auteur

Kirsten Bosmans

Kirsten Bosmans