Promotiecampagne voor Hagelands fruit georganiseerd

Stefan Van de Weyer
2 jaar geleden
88 Views
door Stefan Van de Weyer

De Hagelandse fruittelers mikken erop om met behulp van een promocampagne de Vlaming meer fruit laten eten. Er werden tweehonderd grote spandoeken gemaakt om iedereen er attent op te maken dat de nieuwe oogst in de winkels ligt.

De aanhoudende Russische boycot laat zich nog steeds voelen, ook bij de Hagelandse fruittelers. Ze produceren momenteel appels en peren ver onder de kostprijs. De telers zijn van mening dat de regering beter extra zou investeren in de promotie van ons fruit en het aanboren van nieuwe afzetmarkten in plaats van premies te geven om het fruit te vernietigen.

De Hagelandse fruittelers starten daarom vanuit de vakgroep Fruit Hageland, een onderdeel van de Boerenbond, met een positieve promocampagne, in de hoop de Belg zin te doen krijgen in fruit en om meer appels en peren van eigen bodem te kopen.  De campagne van de Hagelandse fruittelers kende al snel navolging in het land. Ondanks het snelle succes van de campagne willen de telers verder vechten voor een eerlijke prijs, via promotie en via de zoektocht naar nieuwe markten.

Over de auteur

Stefan Van de Weyer

Stefan Van de Weyer