Pokémon Go verhoogt horeca-omzet op Aarschotse Grote Markt

Stefan Van de Weyer
2 jaar geleden
905 Views
door Stefan Van de Weyer

De horeca-uitbaters op de Grote Markt in Aarschot hebben uit het Pokémon Go-spel voordeel gehaald. Ze hebben de ‘lure’-of lokfunctie ontdekt, waarmee ze de spelers naar hun zaak trekken. Dit kan tot wel tien consumpties opleveren per succesvolle lokpoging.

Een ‘lure’ of lokaas is een item dat je met het spel activeert om meer Pokémon, en dus ook spelers, naar een plek te lokken vlakbij een ‘Pokestop’, een bezienswaardigheid op het parcours. Op de Aarschotse Grote Markt ligt een Pokestop, het oorlogsmonument.

Bepaalde eigenaars van zaken op deze markt kochten een lure voor één euro en trokken zo Pokémonjagers naar hun zaak, waar ze iets consumeren. Enig nadeel aan dit lokaas is dat het maar een half uur geldig is, maar de investering is redelijk klein in vergelijking met de opbrengst ervan.

Over de auteur

Stefan Van de Weyer

Stefan Van de Weyer