Nieuwe handelszaken en Herfstopendeur Hoogdagen in Aarschotse handelskern

Stefan Van de Weyer
2 jaar geleden
door Stefan Van de Weyer

De nieuwe wind zet zich door in de handelskern van Aarschot. Vier nieuwe handelszaken en drie nieuwe pop-up stores vestigden zich in het handelscentrum. Tijd voor een bezoekje aan Aarschot om kennis te maken met al dat nieuws. Wat dacht je van dit weekend? De Herfstopendeur is de ideale gelegenheid om naar het Aarschots centrum af te zakken.

In augustus 2016 opende Lieselot Willems in de Theo De Beckerstraat haar zaak Wijnen Le Sud met wijnen en delicatessen uit het zuiden. Ook Anka Office Planet met kantoorartikelen en -meubelen aan de Leuvensesteenweg opende vorige maand de deuren. Uitbaatster Annelies Maes heeft ook al een filiaal in Haacht. Voorbije week ging Omer Sterken van start met zijn bistro Omer’s Place in de Theo De Beckerstraat en volgende week is het de beurt aan Marlies Smets met haar stoffenwinkel Huis van Katoen in de Bogaardenstraat.

Nieuwe pop-up stores
In de Bogaardenstraat vind je sinds kort The Breakout van Marten Haspeslagh. The Breakout is een pop-up escape room waarin je je laat opsluiten met vrienden, familie of collega’s en je binnen het uur probeert te ontsnappen uit de escape room.
Nina Van der Auwera van ’t Pure Vrouwtje en Jessica Van Humbeeck van Thee openden zeer recent met een verhaal hun pop-up store in de Leuvensestraat. Je kan er terecht voor aromatherapie, pure thee en verzorgingsproducten, maar ook voor bijzondere workshops, lezingen, theeceremonies en individuele thee- of bloesemconsultaties.
Majestik zal binnenkort de grote stap van de opening zetten. Majestik is een jong en hip kledingmerk. Jeroen Kortleven en Jan en Rik Terlyn openen deze vrijdag hun pop-up store in de Martelarenstraat.

Herfstopendeur met Street Catwalk
Op zaterdag 17 en 18 september 2016 organiseren de Aarschotse handelaars de jaarlijkse Herfstopendeur om hun klanten kennis te laten maken met de nieuwe najaarscollectie. Op zaterdag openen de handelaars hun deuren zoals gewoonlijk van 10 tot 18 uur en op zondag van 13.30 tot 17.30 uur. 44 winkels nemen ook deel aan de derde editie van de Street Catwalk. Dat zijn er weer enkele meer dan vorig jaar. De vorige edities hebben dan ook al bewezen dat de Street Catwalk een succesformule is.
Ook de grote klantenactie ontbreekt niet. Nog tot zondag 2 oktober 2016 krijgen klanten bij elke aankoop een formulier om hieraan deel te nemen. Hoe meer aankopen de klanten in Aarschot doen, hoe vaker ze kunnen meespelen en hoe groter hun kansen om één van de vijf verwenshopdagen in Aarschot te winnen met een shopbudget van maar liefst 500 euro. Hun ingevulde formulier(en) kunnen de klanten indienen bij elke deelnemende handelszaak.
Nieuw dit jaar is dat de handelszaken om de Fashion Award strijden. De handelaars zetten hun creatieve beentje voor, ook zaken die geen kleding verkopen. Zo verrassen handelaars onder meer met een chocolade handtas, een ‘fashion thee’ en oude modebladen.

 

 

Over de auteur

Stefan Van de Weyer

Stefan Van de Weyer