Ludieke actie zet nieuwe zaak in de kijker

Kirsten Bosmans
8 maanden geleden
584 Views
door Kirsten Bosmans

Met de ludieke actie #iwillrunforbeer zette Bram Verbeken bier in een ander daglicht. Tijdens de voorbije eindejaarscorrida trakteerde hij de lopers op een eindejaarsaperitief en maakte zo reclame voor zijn nieuwe zaak ‘HOP gastrobar’.

Enkele maanden geleden kwam hij op het idee om samen met enkel vrienden te beginnen joggen, met als eerste streefdoel de eindejaarscorrida. Omdat een beetje groepsdruk goed is om tijdens de wintermaanden trainingsthema’s vol te houden, besloot hij er een ludieke actie aan te koppelen. Bram start begin februari ‘HOP gastrobar’ aan de Vaarkom en kwam zo op het idee om lopers te trakteren op een vroeg eindejaarsaperitief na het lopen met een promo T-shirt.

“Ik vreesde dat heel wat mensen dit een vreemde combinatie zouden vinden, maar helemaal niet dus, bier is een echt cult product geworden”, aldus Bram.

De kritische consument wil meer kwaliteit en authenticiteit. Volgens Bram is de manier waarop we bier beleven  hier een perfect voorbeeld van. Een zuivere smaak, herkomst van de producten en minder alcohol is de toekomst van het bier. We gaan “ons” bier meer en meer gaan beleven als een goed glas wijn. De verfrissende Ambras uit Nodiwez is hier een perfect voorbeeld van en is samen met een soepje van winterprei met een crème van ambras en oud Brugge kaas alvast een geslaagd aperitief. Het succes van de eerste editie doet dromen van een volgende editie, met meer lopers, meer soep en meer bier.

Bram gaat ook in 2018 door met biererfgoed in een verfrissend daglicht te zetten.

Meer info: www.hop-gastrobar.be

Over de auteur

Kirsten Bosmans

Kirsten Bosmans