LEUVEN: Wickie De Viking siert stickers Rode Kruis

Wickie De Viking is al bijna 40 jaar oud, maar hipper dan ooit. Films, televisie-uitzendingen, een musical, hij heeft het allemaal al gehad. Nu wordt ook gekozen als campagnebeeld voor de stickers van het Rode Kruis. Deze zullen, zoals ieder jaar, vanaf eind april verkocht worden aan Vlaamse kruispunten.

U hebt ze vast al eens gezien: ieder jaar in april en mei trekken vrijwilligers van het Rode Kruis de straat op om stickers te verkopen. De opbrengst hiervan gaat integraal naar de financiering van de werking van het Rode Kruis. Zij gebruiken dit voor de aankoop van kledij en materiaal, het onderhoud, enzovoort. Een goede verkoop is dus een must voor de organisatie.

De keuze voor Wickie De Viking als campagnebeeld ligt voor de hand. Het is nu eenmaal een figuur die kinderen heel sterk aanspreekt en dat heeft een positieve invloed op de stickerverkoop. Kinderen zien de mooie tekening van hun favoriete personage en overtuigen op hun beurt hun ouders om een sticker te kopen.

De actie loopt dit jaar van 23 april tot 7 mei.

 

Over de auteur

Leuven Actueel

Leuven Actueel