LEUVEN: studenten bed uit door vals alarm

De bewoners van een studentenhuis in de Naamsestraat haastten zich vannacht uit hun bed toen ze werden opgeschrikt door het brandalarm. Al snel bleek het om een vals alarm te gaan.

 Een onbekende was via de niet slotvaste inkomdeur het gebouw binnengewandeld en begaf zich naar de gemeenschappelijke keuken. Daar nam hij de microgolf weg en dropte deze in de inkomhal. Vervolgens nam hij een brandblusapparaat dat in de inkom werd leeggespoten. Daarop trad het brandalarm in werking. Voor de onbekende was dat het signaal om er vandoor te gaan. 

Bron: Politie Leuven

Over de auteur

Leuven Actueel

Leuven Actueel