LEUVEN: Rat overleeft kortsluiting niet

De brandweer moest zaterdagavond omstreeks 20 uur uitrukken naar de Celestijnenlaan in Heverlee voor een brand. Ook op andere locaties moest de brandweer aan de slag.

De brand ontstond in een leegstaande winkel op het gelijkvloers. Het appartementsgebouw erboven was wel bewoond, maar alle bewoners konden hun woning tijdig verlaten. Niemand raakte gewond Twee getuigen zagen veel rook uit het gebouw komen en toen ze dichter bij kwamen, zagen ze dat er een gordijn in het pand in brand stond. Ze haalden een emmer water en probeerden de brand te blussen, doch zonder resultaat. Een andere voorbijganger nam hierop een brandblusser uit de wagen en kon het vuur doven nadat hij het raam stuk trapte. De oorzaak van de brand is nog niet bekend, kwaad opzet wordt niet uitgesloten. De parketmagistraat stelde een branddeskundige aan. De recherchedienst voert het verdere onderzoek. Alle bewoners van het appartementsgebouw konden weer naar huis.

In het garagecomplex van een appartementsgebouw in de Brusselsestraat in Leuven werd vrijdagnacht brand gesticht door onbekenden. De daders staken twee reclamefolders in brand. De schade bleef beperkt tot een zwarte roetplek op de vloer. Het was een van de bewoners die de feiten opmerkte en de politie belde.

Op de Tiensesteenweg in Leuven was een man zaterdagnamiddag wat hout aan het opstoken in zijn tuin. Ongeruste omstaanders dachten echter dat er brand was in het bos. De politie liet de man het vuur doven me water. Hij kreeg van de brandweer een waarschuwing.

Een rat zorgde zaterdagmiddag voor kortsluiting in de elektriciteitskast van een studentenhuis op de Tervuursevest in Leuven. Hierdoor was er wat rookontwikkeling in de keuken van het gebouw. De bewaking van de KU Leuven verwittigde de hulpdiensten. De brandweer kwam ter plaatse en sloot de elektriciteit een tijdje af. Er raakte niemand gewond, behalve de rat, deze overleefde zijn uitstap niet. 

Over de auteur

Leuven Actueel

Leuven Actueel