LEUVEN: Loketmedewerkers krijgen opleiding om klantvriendelijk om te gaan met anderstaligen

Meer dan 1.000 loketmedewerkers kregen van de provincie Vlaams-Brabant een opleiding om klantvriendelijk om te gaan met anderstaligen.

De provincie Vlaams-Brabant biedt gemeenten, OCMW’s en politiezones de mogelijkheid om via de opleiding ’Klantgerichtheid en onthaal anderstaligen’ hun loketpersoneel te leren om op een klantvriendelijke manier om te gaan met de taalwetgeving.

Deze opleiding bestaat uit twee dagen en kost 1.460 euro per groep van maximum 15 deelnemers. Deze kost wordt volledig gedragen door de provincie en is dus volledig gratis voor de lokale besturen.

“De lokale besturen staan in rechtstreeks contact met de anderstaligen in onze provincie”, zegt Tom Dehaene, gedeputeerde voor Vlaams karakter. “Dit is niet altijd evident. Via deze opleiding proberen we hen hierin te ondersteunen en de nodige tips te geven.” Sinds 2008 heeft de provincie al 123.000 euro uitgetrokken voor deze zeer succesvolle opleiding.

Over de auteur

Leuven Actueel

Leuven Actueel