LEUVEN: Kippetje veroorzaakt rookontwikkeling

De brandweer moest woensdagavond omstreeks 17 uur uitrukken voor een brandalarm in een flatgebouw in de Karel Van Lotharingstraat. Het bleek gelukkig om een loos alarm te gaan door felle rookontwikkeling door gebruik van een microgolf in een van de flats. De bewoner had geëxperimenteerd met een smelten van kaarsvet in de microgolf. Na dit experiment wilde hij er een kippetje in klaar maken. Wellicht was er wat kaarsvet in het toestel blijven liggen met een sterke rookontwikkeling als gevolg. Het resultaat liet niet lang op zich wachten en het brandalarm trad in werking.

Bron: Politie Leuven

Over de auteur

Leuven Actueel

Leuven Actueel