LEUVEN: Brandweer rukt uit voor snede brood

De brandweer rukte donderdagochtend uit voor een snede brood die te lang in het broodrooster was blijven zitten. Het automatisch brandalarm van het gebouw in de Diestsestraat was daardoor in werking getreden. Ook in de Brouwersstraat moest de brandweer tussenbeide komen.

Een 29-jarige man liep woensdagavond lichte brandwonden op toen een kookpot vol frituurvet vuur had gevat. De brand ontstond in de keuken van een woning in de Brouwersstraat. Toen de man zag dat de vlam in de pan was geslagen, probeerde hij het vuur te blussen met enkele handdoeken. Toen dat niet lukte, droeg hij de pot naar buiten. Hierbij raakte de bewoner verbrand aan de rechterpols. Het vuur had ondertussen ook de afzuigkap bereikt. De brandweer had het vuur snel onder controle. De schade door de vlammen bleef beperkt tot de keuken. Het slachtoffer werd na verzorging ter plaatse met een ziekenwagen overgebracht naar het UZ Gasthuisberg. De bewoners van de buurwoningen werden uit voorzorg geëvacueerd. Nadat hun woningen waren verlucht, mochten ze opnieuw naar binnen. 

Over de auteur

Leuven Actueel

Leuven Actueel