Leuven Actueel wordt Rondom Leuven Actueel

Bart Mertens
2 weken geleden
door Bart Mertens

Leuven krijgt in 2019 een nieuw stadsbestuur maar ook een nieuw gratis huis-aan-huis blad. Meer concreet: uw vertrouwde Leuven Actueel trouwt met Rondom en gaat vanaf januari door het leven als Rondom Leuven Actueel. Wat te verwachten? Nog meer nieuws, nog meer reportages en nog meer interviews.

De Belgisch-Nederlandse mediagroep Mediahuis koopt 100% van de aandelen van Thema Media N.V. Het lijkt een mededeling van een overname zoals alle anderen maar dat is het niet. Meer concreet: u leest momenteel de allerlaatste Leuven Actueel. In de huidige vorm en als aparte titel dan toch want Leuven Actueel stapt in het huwelijksbootje met voormalige concurrent Rondom. Betekent dat het einde van het ene of het andere blad? Nee, verre van zelfs. Vanaf 2019 krijgt u –gratis uiteraard- een nieuw magazine in de brievenbus met als titel Rondom Leuven Actueel. In dat blad krijgt u de vertrouwde spreekwoordelijke gerechten geserveerd, nota bene elke week en niet langer tweewekelijks zoals Leuven Actueel. Of met andere woorden: nog meer nieuws, nog meer reportages en nog meer interviews. Steeds met de u welbekende kritische blik die van Leuven Actueel liefst 155 uitgaves lang (sinds 14 oktober 2011, nvdr) het meest toonaangevende regionale blad maakte in de Leuvense regio.

Manager Wouter Van Melkebeek blijft ceremoniemeester van dienst en is ervan overtuigd dat de lezer wel vaart bij de fusie tussen Leuven Actueel en Rondom. “Dit betekent niet het einde van het succesconcept achter Actueel”, zegt Wouter Van Melkebeek. “Door de overname wordt Mediahuis afgetekend marktleider op het vlak van gratis regionale en lokale informatieverspreiding in Oost-Brabant. Dat brengt extra kansen en oppurtiniteiten met zich mee. Ik stond aan de wieg van Leuven Actueel en ik sta nu aan de wieg van Rondom Leuven Actueel. De fusie geeft ons meer slagkracht, ook op redactioneel gebied en dat is goed nieuws voor de lezers. Door de fusie gaat het informatieaanbod voor onze lezers de hoogte in en onze adverteerders krijgen 1 sterke marktleider met verschillende sterke mediaproducten op de lokale en regionale mediamarkt. Ik weet uit mijn lange ervaring in de sector dat regionale en lokale media een absolute meerwaarde zijn in het communicatiepakket van iedere onderneming . En met deze stap zullen onze uitgaves nog meer wegen op onze regio. We gaan naar een fusie die het beste van alle producten samenbrengt in bestaande en nieuwe producten. Het succesconcept achter Leuven Actueel en leuvenactueel.be zal dus niet verdwijnen maar wordt vertaald naar een nieuw succesconcept met Rondom Leuven Actueel als titel. Ik kijk erg uit naar dit nieuwe avontuur en wil iedereen in afwachting daarvan een bijzonder fijne eindejaarsperiode toewensen. Tot volgend jaar!”

Over de auteur

Bart Mertens

Bart Mertens