Kringwinkels lanceren label Chique Dinges

Kirsten Bosmans
1 maand geleden
209 Views
door Kirsten Bosmans

De 15 kringwinkels van Vlaams-Brabant lanceren, met de steun van de provincie Vlaams-Brabant, samen het label ‘Chique Dinges’.

“Als kringwinkels zijn we steeds op zoek naar manieren om  lokaal hergebruik te optimaliseren en om ons winkelaanbod nog beter af te stemmen op de markt” zegt Ingrid De Roo, communicatieverantwoordelijke van De Kringwinkel ViTeS.

Voor Chique Dinges wordt binnen de kledingstroom een bijkomende sortering gedaan op high quality kleding. “We passen het sorteerproces aan en leiden onze medewerkers op in het herkennen van merkkledij. Door een onderscheid te maken in een standaard- en een topaanbod kunnen we de prijs voor de gewone kleding standaardiseren en zelfs verlagen. Op die manier zetten we in op armoedebestrijding,” klinkt het bij De Kringwinkel.

“Daarnaast hopen we met de lancering van de nieuwe lijn mensen aan te trekken die tot nu toe hun weg naar De Kringwinkel nog niet vinden. In eerste instantie passen we het Chique Dinges idee toe op kleding maar de bedoeling is om het op termijn ook in onze andere productgroepen te introduceren. We denken hier aan huisraad en brocante. We zijn geen beursgenoteerd bedrijf, we zijn geen retailer zoals bijvoorbeeld H&M, maar we onderscheiden ons door onze missie. Die geven we dan ook expliciet mee op ons nieuw label,” zegt Ingrid.

Over de auteur

Kirsten Bosmans

Kirsten Bosmans