Kookolie vat vuur

Stefan Van de Weyer
3 maanden geleden
door Stefan Van de Weyer

De brandweer van Leuven moest dinsdagavond even voor 22 uur uitrukken voor een brand in een flat in een pand in de Justus Lipsiusstraat.

In de keuken van de flat was brand ontstaan omdat de olie waarmee de bewoner aan het koken was, vuur had gevat. Dat veroorzaakte een enorme rookontwikkeling. De bewoner slaagde er zelf in om nog voor de aankomst van de brandweer het vuur te blussen met een brandblusapparaat uit het gebouw. De schade bleef deels hierdoor beperkt tot het betreffende appartement. De bewoner kan voor enkele nachten bij een kennis terecht. Vooraleer hij terug in zijn eigen woonst kan intrekken, dringt een grondige reinigingsbeurt zich op.

Over de auteur

Stefan Van de Weyer

Stefan Van de Weyer