Jonge Leuvense ondernemers openen pop-up shop in Diestsestraat

Kirsten Bosmans
1 jaar geleden
door Kirsten Bosmans

Afgelopen weekend heeft een groep jonge ondernemers uit Leuven een tijdelijke pop-up shop geopend in de Diestsestraat waar ze met hun eigen merken naar buiten treden. Verwacht je aan nieuwe Leuvense kledingmerken, opgeknapte fietsen en georganiseerde LAN-party’s. De bedoeling? Duurzaam ondernemen en vers lokaal talent tentoonstellen. En er een stevige ervaring in de verkoop aan vastknopen.

Een twintigtal jongeren tussen 14 en 17 jaar geeft het winkelpand in de Diestsestraat 208 tijdelijk een nieuwe invulling. Het pand, dat momenteel leeg staat, is voor de jonge starters van De Start-Up de ideale uitvalsbasis om naar buiten te komen met de concepten waar ze de afgelopen zes maanden hard aan hebben gewerkt. Zo kan je er kennismaken met urban wear van Casa Di Lupo en Mirano Designs, geupcyclede stadfietsen van SPAAK, zelfgemaakte kledij van Bassik en Difilia en LAN-party’s georganiseerd door District 3K.

Een eigen pop-up shop is voor de deelnemers van De Start-Up een mooie afronding van een leerrijk werkjaar en is meteen ook een springplank voor wie de markt induikt. Want naast het uitwerken van een goed product zijn de jongeren al sinds dit voorjaar bezig aan een proces waarbij de kneepjes van het ondernemerschap leren bovenaan de agenda staat. Zo werden o.a. ook de boekhouding, prijszetting, communicatie en marketingstrategieën van de start-ups stevig onder de loep genomen. De perfecte kost om jonge ondernemers klaar te stomen voor het veroveren van de Leuvense ondernemersmarkt.

 

Over de auteur

Kirsten Bosmans

Kirsten Bosmans