In september krijgt elke handelswijk een eigen promodag Stad Leuven lanceert www.shoppeninleuven.be

Bart Mertens
2 jaar geleden
84 Views
door Bart Mertens

Met ‘shoppiness’ als nieuwe slogan lanceert schepen van Handel Erik Vanderheiden vandaag officieel de nieuwe website www.shoppeninleuven.be. “We staan met 282.000 consumenten niet voor niets op de derde plaats van de winkelgebieden in Vlaanderen”, klinkt het. Centrummanager Michel Warlop voegt er nog aan toe dat elke wijk zijn eigen dag krijgt in actiemaand september.

Het Leuvense stadsbestuur investeert in een nieuwe website: www.shoppeninleuven.be. Schepen van Handel Erik Vanderheiden (CD&V) lanceert meteen ook een nieuwe slogan voor Leuven als shoppingstad: shoppiness! “De stad Leuven zet in september shoppen in Leuven extra in de kijker. Een maand lang kan je ontdekken wat Leuven als winkelstad te bieden heeft”, aldus de schepen van Handel.

Op de nieuwe website kan je ook het hele programma van ‘shoppiness’ in actiemaand september ontdekken. “Elke wijk krijgt zijn eigen dag”, legt centrummanager Michel Warlop uit. “We doen dat omdat uit bevragingen is gebleken dat Leuven een compacte winkelstad is met winkelstraten die elk hun eigen karakter en aanbod hebben. Die unieke beleving willen we in de kijker zetten door elke wijk een eigen promodag te geven tijdens actiemaand september.”

Op 5 september gaat de actiemaand alvast van start met de promodag voor de Diestsestraat en omgeving. Daarna komen onder meer ook de Brusselsestraat, Parijsstraat en Mechelsestraat (12 september) aan bod. Vervolgens is het op 19 september de beurt aan de Bondgenotenlaan en het Martelarenplein. Op 26 september is de Tiensestraat aan de beurt, inclusief braderie in de zogenaamde Boven Tiensestraat. Afsluiten doet men in stijl met de Herfstshopping in het weekend van 3 en 4 oktober.

Meer info: www.shoppeninleuven.be

Over de auteur

Bart Mertens

Bart Mertens