Eerste weekend Leuven biermaand opsteker voor toeristische sector

Kirsten Bosmans
2 jaar geleden
235 Views
door Kirsten Bosmans

Het was weer druk in Leuven afgelopen weekend. Internationale bierliefhebbers verzamelden zich voor het Zythos bierfestival en voor de talrijke bierbelevingen in de stad.

Het festival telde dit jaar iets minder bezoekers dan vorig jaar, maar het bier vloeide rijkelijker. De brouwers verkochten op de eerste dag van het festival evenveel als vorig jaar op het ganse weekend.

In de stad zelf waren zoals steeds het bezoek aan brouwerijen Stella Artois en Domus een voltreffer. Maar ook de workshop chocolade en bierpairing werd enthousiast bijgewoond. Dat laatste is een goed voorbeeld van hoe de toeristische partners steeds creatiever aan de slag gaan met het bierthema in Leuven. Dat kan trouwens nog een ganse maand lang. Tot en met 22 mei staan er bierbelevingen op het programma in Leuven.

Voor de logiesector was het afgelopen weekend alvast een opsteker. De meeste hotels lagen vol en ondervonden dus geen hinder van de imagoschade die ons land de afgelopen weken opliep.

“Dat bewijst nog maar eens dat internationale evenementen zoals de Leuven Biermaand en bijhorende internationale campagnes nuttig en nodig zijn. Zeker in deze moeilijke tijden voor de toeristische sector”, vertelt Dirk Vansina, schepen van Toerisme. “We hopen dat ook de komende weekends een succes zijn voor onze horeca. Het programma is enorm uitgebreid en zeker ook interessant voor de Leuvenaars. Een persoonlijke tip: op 15 en 16 mei vindt de 2de editie van het Leuven Innovation bierfestival plaats in De Hoorn. Hier ontdek je internationale craft bieren die allemaal uitblinken in innovatie.”

www.leuvenbierstad.be

Over de auteur

Kirsten Bosmans

Kirsten Bosmans