Drankenproducent Diageo helpt studenten bewuster drinken

Jeugd alcohol fuif
Kirsten Bosmans
5 maanden geleden
100 Views
door Kirsten Bosmans

De Leuvense studenten krijgen eind april tijdens de Kiesweek van Ekonomika tips en tricks om hun avondje uit ‘fris’ door te brengen. En toch kan er nog een glas gedronken worden. Daar helpt de ‘Stay Yourself’-campagne van drankenproducent Diageo bij.

Studentenkring Ekonomika is de eerste vereniging die deze campagne lanceert in ons land, met als doel het in het najaar nationaal bekend te maken.  Het partnership is het gevolg van een Europees voorstel van drankenproducent Diageo, die studenten en jongvolwassenen wil informeren over de risico’s van overmatig alcoholgebruik.

Drankenproducent Diageo (Johnnie Walker, J&B, Smirnoff, Tanqueray, Guinness, Baileys, …) ontwikkelde deze campagne met succes om jongeren te adviseren bij hun alcoholgebruik tijdens het uitgaan en moedigt hen aan “zichzelf” te blijven. De actie werd in het Verenigd Koninkrijk al met succes gelanceerd en wordt momenteel ook bij onze noorderburen uitgerold onder de naam ‘Stay Yourself’.

“Stay Yourself is een multimedia campagne gericht op alle studenten in Europa en is ontwikkeld door  Diageo in samenwerking met studentenverenigingen en universiteiten. Het wil studenten sensibiliseren over het feit dat een gematigde consumptie van alcohol best kan in een gebalanceerde levensstijl. Campagnemateriaal wordt via sociale netwerken en op publieke plaatsen zoals campussen, studentenbars en restaurants verdeeld”, legt Dirk Van Ham, Diageo’s Corporate Relations Director Northern Europe, Mediterranean, Poland, uit.

Ekonomika wilde heel graag haar Kiesweek als pilootproject gebruiken voor de Stay Yourself-campagne. Thijs Herman, verantwoordelijke drankenpartners Kiesweek Ekonomika 2017: “Aan de hand van video’s, posters en banners krijgen de studenten tips dat een avondje uit niet altijd dronken moet eindigen.  Zo wordt er op posters geduid dat een hapje eten en een glaasje water tussen het feesten door helpen om fris te blijven.”

De Kiesweek van Ekonomika vindt van gisteren tot morgen plaats op het Ladeuzeplein en bereikt 15.000 studenten. In september 2017 zal de Stay Yourself-campagne aan alle Belgische hogescholen en universiteiten gelanceerd worden. Meer info op: www.stay-yourself.eu

 

 

 

Over de auteur

Kirsten Bosmans

Kirsten Bosmans

Commentaar