De Watergroep compenseert voor technische problemen

Kirsten Bosmans
3 maanden geleden
89 Views
door Kirsten Bosmans

De Watergroep heeft een brief naar al haar klanten in Linter, Landen en Zoutleeuw gestuurd. Daarin excuseert ze zich voor de vertraging die de werken aan de onthardingsinstallatie hebben opgelopen – waardoor de mensen minder zacht water konden verbruiken. De lokale besturen zijn tevreden over de aanpak.

“De besturen van Linter, Landen en Zoutleeuw werkten samen om een compensatie van De Watergroep te krijgen. En dat overleg werkte. “Samen hebben we verschillende toezeggingen van De Watergroep gekregen. Ten eerste een compensatie voor alle aansluitpunten, ter waarde van het equivalent van 6.000 liter water. Ten tweede het voorstel om eventuele schadedossiers in te dienen bij De Watergroep. Hiervoor ontvangen alle 17.000 aansluitpunten een brief van De Watergroep.”

De brief is duidelijk: “We zijn begin september 2017 van start gegaan met de renovatie van de onthardingsinstallatie in het waterproductiecentrum van Zoutleeuw”, luidt de brief. “We gingen er toen vanuit dat we u in de loop van november weer het zachtere water zouden kunnen leveren dat u van ons gewoon bent. Jammer genoeg is deze timing wegens onvoorziene technische problemen opgeschoven naar de tweede helft van februari 2018. We willen ons graag verontschuldigen voor de langere doorlooptijd van de renovatiewerken en het feit dat we daardoor onvoldoende beschermende maatregelen hebben gecommuniceerd. Hierdoor heeft u ook meer hinder ondervonden door kalkafzetting dan wij oorspronkelijk konden inschatten. Daarom bieden wij u ter compensatie graag een korting van 25 euro aan op uw eerstvolgende factuur. Heeft u schade ondervonden? Dit kan bij ons gemeld worden via schadebeheer.vlaamsbrabant@dewatergroep.be of per post aan De Watergroep – Schadebeheer Vlaams-Brabant, Herbert Hooverplein 23, 3000 Leuven.

 

Over de auteur

Kirsten Bosmans

Kirsten Bosmans